۰

مراجعه 57 هزار نفر درتعطیلات نوروز به اورژانس بیمارستان های سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 57 هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا سیزدهم فروردین 95 به اورژانس بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.
اورژانس
اورژانس
به گزارش چهاربهاران، فریبرز راشدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 52 هزار و 200 نفر از مراجعه کنندگان به مراکز اورژانس بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه از 25 اسفند 94 تا سیزدهم فروردین 95 به صورت سرپایی مداوا و چهار هزار و 800 نفر نیز بستری شدند.
وی گفت: 177 مورد تصادف شهری در این مدت در سیستان و بلوچستان رخ داده که 174 نفر مصدوم شدند.
وی افزود: همچنین وقوع 121 مورد تصادف جاده ای در سیستان و بلوچستان در این مدت منجر به مجروحیت 235 نفر شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: 18 نفر در مجموع از مردم سیستان و بلوچستان در این سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.
راشدی گفت: 10 هزار و 646 نفر در این ایام به کلینیک بیمارستانها و 315 نفر به 6 ایستگاه سلامت در سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.
وی تصریح کرد: 750 نفر در قالب 150 پایگاه ثابت و سیار فوریت های پزشکی در تعطیلات نوروزی تا پایان امروز در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان به مسافران خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: همچنین 177 دستگاه آمبولانس نیز برای خدمات رسانی بهتر در اختیار این پایگاه ها قرار دارد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: بیشترین نیروهای فوریت های پزشکی در شهرستان های زاهدان، زابل و چابهار مستقر هستند.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 422704
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *