۰
چهاربهاران از آخرین رویداد سال 94 در چابهار گزارش می دهد:

بازدید ریلی وزیر راه شهرسازی از چابهار/دولت مصمم به توسعه چابهار به عنوان تک بندر اقیانوسی کشور است

وزیر راه ومسکن وشهرسازی در سفری کوتاه از روند طرح راه آهن چابهار-زاهدان-مشهد و توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کرد.
وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی
به گزارش چهاربهاران، عباس آخوندی با اشاره به موقعیت راهبردی چابهار در کشور اظهار کرد: دولت مصمم است از موقعیت راهبری چابهار جهت توسعه اقتصادی کشور استفاده کند.
وی افزود: توسعه این بندر مستلزم پیشرفت پسکران و سیستم حمل نقل و ارتباطی است واین زیرساختها کمک شایانی به توسعه اقتصاد ملی می کند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر چابهار به دلیل راهبردی دسترسی آسان به آب های آزاد نقش محوری در سطح منطقه و منافع ملی ایفا می کند و در این راستا دولت اهتمام ویژه ای به این منطقه دارد.
وی ادامه داد: برای توسعه بنادر چابهار اقدامات خوبی انجام شده است و بزودی ظرفیت بندر از 2.5 (دو و نیم) میلیون تن به 8.5 (هشت و نیم) میلیون تن خواهد رسید.
آخوندی با اشاره به چابهار که تنها بندر اقیانوسی کشور است، تاکید کرد: ایجاد خط ریلی، راه اندازی خطوط کشتیرانی مسافری با کشورهای همسایه، احداث فرودگاه بین المللی و جاده ترانزیتی از ضرورتهای چابهار است.
بازدید از طرح های توسعه ای بندر شهید بهشتی، سواحل مکران و بازدید از عملیات اجرائی راه آهن چابهار-زاهدان از مهم ترین برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی در سفر به چابهار سیستان و بلوچستان بود.
انتهای پیام/
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 422682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *