۰
چهاربهاران گزارش می دهد؛ هشدار به مسافران نوروزی:

از شنا کردن در نوار ساحلی رمین تا پسابندر خودداری کنید/موجهای که همچنان شناگران را به کام مرگ می کشاند/ استقرار تیم ثابت هلال احمر درسواحل رمین

بندر صیادی رمین در ۱۵ کیلومتری شهرستان چابهار هر ساله میزبان مسافران نوروزی است وجود اسکله و شوق ماهیگیری وهمچنین ساحل صخرهای، شنی وگرما باعث می شود...
ساحل
ساحل
به گزارش چهاربهاران، بندر صیادی رمین در ۱۵ کیلومتری شهرستان چابهار هر ساله میزبان مسافران نوروزی است وجود اسکله و شوق ماهیگیری وهمچنین ساحل صخرهای، شنی وگرما باعث می شود مسافران هوس آبتنی و شنا کنند ولی به سبب امواج بلند و نا آشنایی آنان با محیط دریا متاسفانه هر ساله تعدادی از مسافران جان خود از دست می دهند.
رئیس هلال احمر شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با ابراز تاسف از حادثه روستای رمین اظهار کرد: آشنا نبودن مسافران نوروزی با وضعیت ساحل و دریای عمان، ویژگی های موجهای بلند این سواحل، وجود جریان های بسیار خطرناک مهمترین دلایل غرق شدن شناگران در سواحل دریای عمان  است.

محمد رضا وظیفه دان شهرکی افزود: عوامل یاد شده، سالانه سبب غرق شدن تعدادی از مسافران و گردشگران غیر بومی در آب های ساحلی چابهار بخصوص در محدوده رمین تا پسابندر به علت طول موجهای بلند می شود.
وی با بیان این مطلب كه تلفات انسانی در سواحل مکران دلایل مختلفی دارد، گفت: نوار طولانی 350 کیلومتری ساحل دریای عمان و عدم رعایت به علائم شنا ممنوع باعث شده تعداد تلفات غرق شدگی در ایام نوروز بیشتر از سایر ماههای سال است.
این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره نحوه برخورد شناگران با امواج خطرناك دریایی افزود: افرادی كه می خواهند وارد آب های عمیق با عمق بیشتر از یك و نیم متر دریا شوند، باید توجه داشته باشند امواج شکافنده هر شناگری هرچند هم حرفه ای باشد با خطر مرگ مواجه می کند.
وی درباره نقش اطلاع رسانی بین مسافران نوروزی در كاهش تلفات غرق شدگی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه های مختلف می تواند برای كاهش تلفات انسانی بسیار مؤثر باشد.
وی کمبود نیروی انسانی را از مشکلات مهم هلال احمر چابهار عنوان کرد و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر چابهار به عنوان یکی از مناطق  مهم و اساسی بخصوص در مواقع حساس سوانح به شمار می رود و تعداد نیروهای حال حاضر جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار برای خدمات دهی کافی نمی باشد.
شهرکی یاد آور شد: تیم ثابت هلال احمر به زودی در رمین استقرار خواهد یافت و نیروهای اعزام سریع هلال احمردر قالب گروههای امداد و نجات دریایی به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات امدادی در مواقع بروز حوادث و سوانح دریایی در شهرستان چابهار هستند.
 
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 422674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *