۰
معرفی جاذبه های نگین جنوب شرق کشور؛ طبیعت گردی

دیدن قله های فرود آمده از مریخ را در چابهار تجربه کنید/ کوه های مینیاتوری چابهار منحصرد به فرد و رویایی

کوه های مینیاتوری (مریخی) به موازات دریا از منطقة کچو تا نزدیکی های خلیج گواتر در بندر چابهار قابل مشاهده است.
کوه های مریخی چابهار
کوه های مریخی چابهار
به گزارش چهاربهاران، كوه‌هاي منحصربه‌فرد و زيباي مريخي كه در حدود 40 تا 50 كيلومتر پس از چابهار به سمت بندرگواتر قرار گرفته‌اند.
كوه‌هاي مينياتوري يا مريخي منحصربه‌فردترين كوه‌هاي ايران محسوب می شود و این کوههای زیبا نوع رسوبی هستند شکل‌هاي نامانوس اين پديده‌ها، ناشي از فرسايش سريع در برابر باد و باران است که بر خلاف فرسايش‌هاي آرام و طبيعي، مهلتي براي رويش گياهان باقي نمي‌گذارد و سرزمين را دندانه دندانه و پر از لبه‌ها و چاک‌ها نشان مي‌دهد.
این کوه ها مناظري از کوه‌هاي کره ماه را براي انسان تداعي مي‌کنند، بومیان این منطقه به سبب شکل غیرعادیشان از آنها با عنوان کوههای مریخی نیز یاد می کنند.
در میان دره ها و اطراف این کوهها فسیل انواع صدفها و آبزیان مانند نهنگ یافت می شود.
این سلسله کوهها که در نوع خود بی همتا وصف می شوند، تنها در شمار کمی از کشورهای جهان همانند آنها وجود دارد.
كوه‌هاي مريخي و جنس رسوبي آنها و همچنين فرسايش خاص كوه‌ها موجب ايجاد شيارها و تراش‌هاي زيبايي شده است که گويي نقاشي ماهر آنها را به تصوير کشيده است.
رشته کوه‌هاي مريخي که فقط در مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان واقع شده است، توانسته ترسيم‌گر يک جاذبه طبيعي زيبا باشد. اين کوه‌ها در زمان‌هاي گذشته به زيرخروارها خاک مدفون بوده و امروزه با گذشت زمان‏، مشاهده مي‌شوند. در اثر تغييرات جوي و آب و هوايي و باران‌هاي موسمي‏، خاک‌ها از روي آنها به دامنه‌ها ريخته شده و چهره اصلي اين کوه‌ها نمايان شده است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 422671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *