۰
به بهانه ۲۵ اسفند؛ گفت وگوی چهاربهاران با رزمنده و جانباز شیمیایی حلبچه:

حمایت نیروهای کرد از رزمندگان باعث حمله شیمیایی عراق به حلبچه شد/ از اهدای ماسک به مردم حلبچه تا زنده شدن شهید در سردخانه

جانباز شیمیایی حلبچه گفت: استقبال مردم کرد از رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 8 باعث عصبانیت صدام و حمله شیمیایی به حلبچه شد.
رزمنده دفاع مقدس
رزمنده دفاع مقدس
شجاع ایزدی از رزمندگان دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره عملیات غرور آفرین والفجر 10 توسط رزمندگان اسلام اظهار کرد: عملیات والفجر10 در تاریخ  23 اسفند سال 66 در جبهه غرب و در سلیمانیه عراق انجام شد و صدام در حالی که درگیر جبهه جنوب بود کاملا غافلگیر شد.
 
وی بیان کرد: پس از موفقیتهای بسیار زیاد رزمندگان در این عملیات و کشته و مجروح شدن بیش از ده هزار عراقی و اسارت پنج هزار نفر دیگر و پیشروی هزار کیلومتری رزمندگان اسلام و از طرفی استقبال بی نظیر مردم کردستان عراق از ایرانیان  باعث خشم وجنون صدام شد و در اقدام غیر انسانی و جنایتکار دستور حمله شیمیایی به حلبچه داد و در نتیجه آن هزاران تن از مردم غیر نظامی حلبچه اعم از زن وکودک به شهادت رسیدند.
 
 رزمنده دفاع مقدس در این عملیات از اقدام و ایثار رزمندگان در اعطای ماسک به مردم گفت و افزود: استفاده عراق از گازهای سمی و اعصاب مانند ایکی، سارین و تابون و گاز خردل موجب شد هزاران نفر ظرف مدت یک ساعت به خاک و خون کشیده شوند و رزمندگان پس حمله شیمیایی ماسکهای خود را به مردم می دادند و خود شهید می شدند.
 
ایزدی که با 25 درصد شیمیایی و 15 درد از ناحیه کمر جانباز است با ذکر خاطراتی از آن عملیات بیان کرد: من شاهد بمباران شیمیایی حلبچه بودم، دشمن برای اینکه نیروها متوجه بمباران شیمیایی نشوند بمب های انفجاری و شیمیایی را همزمان می زد و بنده در آن عملیات زخمی شدم و من را به بین زخمی ها خوابانده بودند و بعد از مدتی به عنوان شهید بردند و پس از حدود 9 ساعت در بین راه به بیمارستان صحرایی به عنوان شهید به قسمت سردخانه منتقل شدم.
 
وی ادامه داد: پس از اینکه به اشتباه به همراه شهدا به سردخانه منتقل شدم پس از 9 ساعت در سردخانه بنده را برای پلاک گذاری و شماره بندی و مشخص کردن شهر آماده می کردند که ناگهان بنده به هوش آمدم و چون در سردخانه بودم کسی صدایم را نمی شنید و کفن را کنار زدم و پاشدم و نفراتی که به شهدا رسیدگی می کردن پا به فرار گذاشتند و بنده هم به دنبال آنها که بعد از طی فاصله کوتاهی به زمین افتادم و پس از رسیدگی بهبود یافتم.
 
رزمنده ای که با گذشت سالها تحمل در و رنج های ناشی از اثرات تنفسی حاصل از گازهای شیمیایی همچنان با همان روحیه ایثار و گذشت علی رغم مشکلات تنفسی، افت فشار، خارش بدن کماکان هزاران کیلومتر دور از محل زندگی در حال خدمت در این خطه از نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 422657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *