۰
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آلودگی کشتی MARC در بندر چابهار جمع آوری شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کار جمع آوری آلودگی کشتی MARC در بندر چابهار به پایان رسید.
بنادر
بنادر
به گزارش چهاربهاران، سیاوش رضوانی در نشست با معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: نشست مواد نفتی کشتی MARC (مارک) با مالکیت خارجی در محدوده اسکله شماره 5 شهید کلانتری در بهمن ماه امسال بلافاصله تیم مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار این نسیت مواد را کنترل کرد.
وی افزود: پس از بازرسی 9 تن مواد آلوده از نوع مازوت در مساحت 60 هزار مترمربع توسط جریانات آب به سمت ساحل و اسکله در حال انتشار بود که هماهنگی های لازم جهت عملیات مهار به صورت بوم اندازی، بومهای جاذب و اسکیمر موادهای نفتی جمع آوری و اقدامات پاکسازی ساحل و مناطق صخره ای به همراه تجهیزات پیش بینی شده کنترل شد.
رضوانی بیان کرد: طی بررسی های میدانی و شواهد موجود در کمتر از یک ماه شاهد حلقه حیاتی شیلاتی و زیست محیطی که تحت تاثیر موادنفتی نفتی قرارگرفته بودند هم اکنون با پاکسازی ساحل شاهد حیات انواع ماهیان و خرچنگ و خزه ها هستیم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با بهره گیری از شرکتهای وابسته به پارک فن آوری علمی و پزوهشی دانشگاه تهران با همکاری و مشاوره سازمانهای دریایی منطقه از قبیل شیلات ، محیط زیست دریایی و مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور مورد بررسی قرارگرفت.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 422595
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *