۰
گزارش چهاربهاران از حاشیه های انتخاباتی در جنوب استان:

از کارناوال اشرافی نامزدان انتخاباتی تا کم طاقتی کاندیداها در پاسخ به مطالبات جوانان/ نقش پررنگ و تاثیر گذار شبکه های اجتماعی در تبلیغ و تخریب کاندیدا

نامزدهای انتخاباتی شهرستان چابهار جهت تبلیغات مبادرت به ایجاد کارناوالهای اشرافی در سفر به شهرهای حوزه انتخاباتی کردند.
انتخابات
انتخابات
به گزارش چهاربهاران، با آغاز اعلام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخاباتی حوزه انتخابیه نیکشهر،کنارک وشهرستان چابهار فعال شد.
 
درمیان شهرهای نیکشهر، قصرقند، کنارک وچابهار تمرکز اصلی فعالیت نامزدان در بندر چابهار و روستاهای اطراف است و در صفهای طولانی خودروهای لوکس به نقاط مختلف به رقابت بایکدیگر می پردازند.
 
اگر چه فعالیتهای مجازی کاندیداها از مدتها قبل از اعلام رسمی تبلیغات شروع شده بود ولی به طور رسمی داوطلبان با حضور درستادهای انتخابی و تجمعات مردم در روستاها و مساجد برنامه های خود را برای مردم تشریح کردند.
 
همانند دوره های گذشته آنچه که در فعالیتهای انتخابی جنوب استان مشهود است تاثیر بسیار قوی طایفه ها، معتمدین و ریش سفیدان در تعیین رای آحاد مردم در انتخابات مجلس است، مردم نیز گویی همانند برنامه های از قبل تعیین شده منتظر فرمان ریش سفید طایفه و یا معتمد مذهبی برای تعیین رای به کاندیدای مورد نظر هستند.
 
بوق های تبلیغاتی گوشخراش
 
تشکیل کاروان هایی از خودروهای لوکس دنباله کاندیداها و اندازه طول کاروان و نوع خودروها نوعی خودنمایی و به رخ کشیدن قدرت به یکدیگر است و این مسئله ریشه دار بودن طایفه گری و قومیت گرایی در بین اقوام بلوچ را به وضوح مشخص می سازد.
 
اتومبیل های گرانقیمت کارناوال های انتخاباتی در چابهار از روزهای گذشته در این شهرستان راه افتاده و صدای بوق ماشین هایی که برای این کار در نظر گرفته شده،ضمن ایجاد آلودگی صوتی، باعث راه بندان و ایجاد ترافیک درشهر و خیابان های اصلی می شود.
 

حجم بالایی از پوستر‌ها و بروشورهای تبلیغاتی در خیابان‌ها توسط برخی از طرفداران کاندیدا‌ها در حال توزیع بین مردم بود و انبوهی از این تبلیغات هم به زمین ریخته شد تا این بار هم، مامورین زحمت کش خدمات شهری، مشغول جمع آوری آن‌ها از زمین شوند.
 
اکثر ستادهای مرکزی انتخاباتی نامزد‌ها در شهرستان چابهار در بلوار امام خمینی(ره) جهت جذب آرا برپا شده است.
 
نکته مهم دیگر در این میان کم بودن آستانه تحمل کاندیداهاست که بعضا در مراسمات سخنرانی آنان دیده می شود به عنوان مثال در یکی از جلسات با طرح سئوال و مطالبه یک جوان روستایی که با احترام سئوال و مطالبه به حق روستائیان را مطرح کرده بود با واکنش تند هواداران کاندیدای مورد نظرمواجه شده و از جلسه اخراج می شود.
 
رشد قارچ گونه گروه‌ها، کانال‌های تلگرامی در چند روز اخیر تعجب همگان را برانگیخته است و اکثر نامزد‌ها در بروشورهای معرفی خود کانال تلگرام و صحفه اینستاگرام خود را هم جهت عضویت افراد معرفی کرده‌اند و زمان و مکان برگزاری این نشست ها به شهروندان از طریق شبکه های اجتماعی و یا به صورت پیامکی اطلاع رسانی می شود.
 

توجه کاندیداها به جلب تجار و سرمایه داران برای تبلیغات انتخاباتی بجای طبقه ضعیف جامعه
 
حضور سرمایه داران وافراد مرفه جامعه با خودروهای گران قیمت که باقیمت هر خوردو می توان چهار دستگاه آپارتمان کوچک برای یک زوج خریداری کرد این شائبه را ایجاد می کند که طبقه ضعبف جامعه که عامل اصلی و اکثریت مردم برای داوطلبین هستند نقشی در تعیین آنها ندارد.
 
نتیجتا به نظر می رسد با جامعه پذیری و انتخاب کاندیدا براساس شایسته سالاری اندکی فاصله داریم ولی به هر حال نمایندگان این خطه از میهن عزیزمان مسئولیت بسیار سختی را برعهده دارند، بیکاری، ازدواج جوانان، پائین آمدن سن اعتیاد، مشکلات بهداشتی، کشاورزی، بی سوادی همه در تبلیغات و برنامه های کاندیداها به چشم می خورد در هر حال مردم خواهان حل مسائل فوق ودر اولیت قرار دادن آنها از طرف نمانیدگان هستند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 422584
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *