۱
معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

هیچ ابهامی در اجرای پروژه ساخت بندر شهید بهشتی چابهار وجود ندارد

معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بر اساس مصوبه دولت همه چیز روشن است و هیچ ابهامی در اجرای پروژه ساخت بندر شهید بهشتی چابهار وجود ندارد و تا سال آینده به مراحل نهایی خود خواهد رسید.
بندر شهید بهشتی
بندر شهید بهشتی
به گزارش چهاربهاران، جلیل اسلامی با اشاره به برگزاری مناقصه بین‌المللی تامین تجهیزات فاز یک طرح توسعه بندر چابهار تا پایان سال افزود: پروژه ساخت بندر شهید بهشتی چابهار در مسیر بانکی و قانونی خود و بر اساس مصوبه هیئت دولت پیش می رود. همچنین مقدمات خرید و تامین تجهیزات این پروژه فراهم شده است.
وی با اشاره به واگذاری اپراتوری بندرشهید بهشتی چابهار به شرکت آریا بنادرایرانیان گفت: در حال حاضر بحث اپراتوری این بندر حایز اهمیت نیست .
معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر پیشرفت 60 الی 70 درصدی این پروژه بیان کرد: این پروژه بر اساس برنامه زمانبندی در نظر گرفته شده حدودا 60 الی 70 درصد پیشرفت داشته است. بنابراین باید زیرساختها فراهم و تجهیزات خریداری شود و سپس درباره واگذاری اپراتوری می توان صحبت کرد با توجه به اینکه آریا بنادر ایرانیان بخشی از ماجراست.
وی افزود: براساس مصوبه دولت همه چیز روشن است و هیچ ابهامی در اجرای پروژه ساخت بندر شهید بهشتی چابهار وجود ندارد و تا سال آینده به مراحل نهایی خود خواهد رسید.
اسلامی با اشاره با مذاکرات انجام شده با سرمایه گذاران هندی عنوان کرد: براساس مصوبه هیئت دولت، می بایست شرکتی مسئولیت پروژه، (اعم از اپراتوری، خرید، نصب، راه اندازی و بهره برداری) را بر عهده گیرد. اما اهمیت موضوع این است که ایجاد زیر ساخت ها، ساخت محوطه کانتینری، خریداری و نصب تجهیزات، به سرعت پیش رود و اجرای شود، از سوی دیگر همزمان مذاکراتی با سرمایه گذاران هندی در حال انجام است، تا در زمان بهره برداری تصمیم مناسب گرفته شود.
شایان ذکر است ؛ براساس این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی مجاز است برای اجرای فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکتی که به منظور خرید، نصب، راه اندازی، نگهداری تجهیزات و بهره برداری از آن تاسیس می شود، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 422549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *