۰
روزنگار انقلاب اسلامی ایران از زبان فرماندار چابهار:

نزدیکی دلهای مردم با رهبر شاخصه بارز انقلاب ما بود/ از کتک خوردن با باتوم تا تکثیر گسترده اطلاعیه های حضرت امام(ره)

اعتقاد، اعتماد و نزدیکی دلهای مردم با رهبر، شاخصه بارز انقلاب ما بودکه با سایر انقلاب ها تفاوت زیادی دارد.
فرماندار ویژه چابهار
فرماندار ویژه چابهار
احمد علی موهبتی در گفت و گوی تفضیلی با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: دهه مبارک فجر فرصتی است تا مردم با حضور در برنامه های ویژه گرامیداشت انقلاب بخصوص مراسم 22 بهمن عهد و پیمان مجددی با آرمان های بلند حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی ببندند.
وی افزود: این گونه شرکت مردم و حضور در برنامه های انقلاب یک ویژگی منحصر به فرد و فرصت بی بدیل برای نظام است است چرا که معیار سنجش محبوبیت وثبات کشورها رابطه مستقیمی با مشارکت مردم در صحنه ها و برنامه ها است.
فرماندار ویژه چابهار پشتوانه مردمی را مایه ثبات در کشور دانست واز مسئولین خواست که آن را غنیمت بشمارند وبیان کرد: با مرور سی و هفت سال گذشته مردم ما در همه صحنه های انقلاب  به آرمانهای نظام پایبند بوده و با عشق و میل و رغبت درونی در همه صحنه ها حضور پیدا کرده و در هرسال عهد پیمان مجدد با آرمان های انقلاب و امام (ره ) بسته اند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان با قبول نقطه ضعفهای دولت در برخی از عرصه ها اظهار کرد: در طول عمر با برکت نظام البته اشکالات و نقطه ضعفهایی هم وجود داشته است و دولت ها و حوزه های و قوای موجود کشور بی نقص نیستند که بگوییم این حضور بر دلیل بی نقصی در این حوزه ها است لذا مردم چون انقلاب را دوست دارند و به آرمانهای نظام عشق می ورزند و در همه صحنه هایی که حضورشان ضروری است حضور پیدا می کنند و این حضور را باید پشتوانه ای برای نظام بدانیم.
انقلاب جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد و گروه خاصی نیست
وی با انتقاد از نگاه انحصار طلبانه نسبت به انقلاب بیان کرد: البته باید بدانیم هر حرکتی و موضوعی و اقدامی هم در دنیای فعلی آفت هایی رو هم می تواند داشته باشد از جمله مصادره کردن انقلاب به نفع جریانات و به نفع گروه و اهداف خاص آفتی جدی است و صدمه به حضور مردم می زند.
مهندس موهبتی افزود: بنده بعنوان فرماندار حق ندارم این حضور رو به نفع خود مصادره کنم؛ استاندار و دولت و مجلس و قوه قضائیه هیچ کسی در این نظام حق ندارد این حضور مردم را برای به کرسی نشاندن برنامه ها و اهداف خاص خود استفاده کند بلکه باید برای دوام وبقای این نظام استفاده شود و مسئولین قطعا باید این هوشیاری را داشته باشند که از این نوع آفت ها در واقع جلوگیری و برخورد جدی با افرادی که می خواهند از این  فرصت ها و حضور مردم در صحنه ها استفاده ازابزاری بکنند.
فرماندار چابهار با اشاره به فعالیتهای مختلف مردم برای به ثمر نشستن انقلاب خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب وقتی مردم می خواستند در یک راهپیمایی و صحنه ای حضور پیدا بکنند مثل امروز اطلاع رسانی قوی نبود به تمام نقاط کشور اطلاع رسانی شود روزنامه ها و نشریه ها و رسانه ها نبود و از همه مهم تر رسانه های مجازی که به شدت اثر گذار است در تاریخ پیروزی انقلاب این حرکت توسط اطلاع رسانی مردمی انجام می گرفت.
مسجد در گذشته مهم ترین مرکز اطلاع رسانی اخبار بود
وی مسجد را بزرگترین مرکز اطلاع رسانی اخبار واطلاعیه های حضرت امام (ره) دانست و گفت: اخبار و بیانات حضرت امام (ره) از طریق مساجد و علمای موجود و اطلاعیه هایی که برای حضرت امام بود توسط مردم تکثیر می شد و مردم اطلاع پیدا می کردند.
اعتقاد و اعتماد مردم به امام راحل انقلابی متفاوت نسبت به سایر انقلاب ها داشته باشیم
موهبتی اعتماد مردم به شخص حضرت امام(ره) را عامل مهمی برای به صحنه امدن آنها دانست و گفت: اگر این اعتماد را مردم به این کانون های اصلی که نقطه اتصال مردم به رهبران نظام و به ویژه حضرت امام (ره) نداشتند انقلاب به ثمر نمی رسید، مردم در واقع با وجود اینکه می دانستند جان و مال آنها به خطر خواهد افتاد ولی اعتقاد واعتماد مردم به رهبرشان سبب شده بود با اشاره، که زبان به زبان می گذشت مردم در صحنه ها حضور پیدا می کردند؛ صحنه های این انقلاب هم با همه انقلاب ها متفاوت بود، این ویژگی ها در واقع سبب شده بود زمانی که انقلاب نزدیک پیروز شدن بود بدنه نظامیان رژیم سابق و حتی سردمداران آنها متوجه شده بودند این انقلاب با انقلاب های دیگر متفاوت است و ویژگی این انقلاب برمی گشت به آرمان ها و مردمی که از دل قبول داشتند و باید از این داشته ها به نحو احسن مراقبت کرد.
وی ادامه داد: در زمان انقلاب من دانش آموز بودم و در بسیاری از راهپیمایی ها حضور داشتم و در صحنه هایی حتی گاز اشک آور و حتی باتوم می خوردیم ولی انچه که مهم بود در این راهپیمایی ها هیچ جدا سازی صورت نمی گرفت همه اقشار با همه نوع تفکر حضور داشتند.
وحدت در کثرت نماد جامعه دینی واسلامی است
فرماندار ویژه چابهار گفت: امروزه با آفت هایی که وجود دارد دایره تنگ تر می شود و آدم هایی که نظام را قبول دارند و رفتاری از خود انجام می دهند باعث جدایی آدم ها می شود و از یک وحدت حداکثری در عین کثرت رو به مخاطره می اندازند.
وی بیان کرد: جوان های انقلابی در گذشته با وجود علمای دینی مانند مطهری را داشتیم مواقعی که نیروهای چپ و راست وغیره صحبتی می کردند فکر می کردند و پاسخی قانع کننده به آنها داده می شد اینجور نبود با چوب و چماق جواب داده شود؛ امروزه جوان ما دسترسی اش کاملا با جوان آن روز متفاوت است آن روز کتاب و اطلاعیه بود و امروز اینترنت شبکه های مجازی، تمام مباحث دانشی در حوزه سیاست روز از رسانه های سریع مثل اینترنت و شبکه های مجازی و روزنامه ها بگیرند.
وی افزود: حوزه جوانان جوان امروز با جوان دیروز خیلی متفاوت است امروز آگاهی و دانش که دارد از دانشمندان دیروز بیشتر است چون تولید علم دردنیا انفجاری انجام می شود و شرایطی را به وجود می اورد که متفاوت است؛ جهان به سمت دهکده جهانی کوچک حرکت می کند که بر مبنای ارزش های والای انسانی صورت می گیرد که البته ارزش های والای انسانی که از ارزش های اسلامی الهام می گیرد.
جوان انقلابی دیروز، مسئول محافظه کار امروز است
وی با ابیان اینکه جوان انقلابی دیروز، مسئول محافظه کار امروز است اظهار کرد: اصولاسن که بالا می رود محافظه کاری صورت می گیرد وقتی وابستگی به مال وفرزند محافظه کاری می آورد ولی در مجموعه نظام انقلاب اسلامی ما افرادی را داریم عشق به انقلاب و ایران باعث شد در صحنه جنگ حضور پیدا کنند و خونشان را و مهمترین سرمایه را در راه انقلاب و کشورشان بدهند.
به گفته وی، انقلاب ما با همه منابع خدادای و نیروهای سرشاری که داشته امروزه فاصله زیادی با آرامانها و این دین ادا نشده است این ملت مستحق بیشتراز چیزی که دارند هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور مردم در 22 بهمن که یک روز مهم است و حضور مردم برای تثبیت دوام و بقای نظام را به دنبال دارد که این ایام الله عید است چون در سرنوشت یک ملت تاثیر گذار است و عید بعدی که انتخابات است انتخاب اصلح می تواند تصمیمات درستی برای کشور را در بر داشته باشد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 422512
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *