۰
چهاربهاران گزارش می دهد؛ جهش اقتصادی پسابرجام یا هجوم غرب به دلارهای آزاد شده؛

تحقق وعده های پسابرجام به گرانتر شدن نفت موکول شد/ مشکل مردم پیمودن مسافتهای قاره ای با ایرباس۳۸۰ نیست

جهش اقتصادی پسابرجام و تحقق وعده های دولت به مردم به گرانتر شدن نفت موکول شد.
وعده های پسابرجام
وعده های پسابرجام
به گزارش چهاربهاران، با شروع به کار دولت تدبیر و امید وبنا بر قول انتخاباتی دست های اقتصادی و سیاسی دولت برای چرخاندن چرخ اقتصاد و کند کردن چرخ انرژی هسته ای بکار افتاد در این مدت زمان باز کردن کلید اقتصادی کشور از 100 روز گذشت و مذاکرات نیز به درازا انجامید.
با به سرانجام رسیدن مذاکرات و امضای برجام توسط جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت جهانی و برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه و دولتمردان وارد پسابرجام شدند، دورانی که به گفته اکثر مسئولین دوران حل شدن مشکلات محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم، زیاد شدن منابع آبی زیاد احیای بانک‌ها هجوم سرمایده داران غربی و عصر شکوفایی اقتصادی ایران خواهد بود.
البته بدیهی است با گشایش اقتصادی کشور و خروج از بحرانِ رکود  قطعا سطح معیشت مردم و رفاه آحاد جامعه اصلی ترین مطالبه ملت ایران است و مردم انتظار دارند آثار پسا برجام را در سفره خود ببینند.
ایرباس 380 وحل مشکلات قاره پیمایی مردم
ناوگان و صنعت هوایی کشور به دلیل تحریمهای ظالمانه بسیار فرسوده و از رده خارج شده بود و با اجرای برجام دولت می تواند در یک پروسه چند ساله به نوسازی ناوگان هوایی کشور بپردازد.
با سفرهای اروپایی دگتر روحانی مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران از امضا تفاهم نامه اولیه خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش 10.5 میلیارد دلار  از جمله هواپیمای قاره پیمای ایرباس 380 خبر داد.
 مسئله اینجاست که خرید ایرباس مجلل قاره پیمای 380 چقدر در اولویت مردم بود که هیاهوی زیادی برای خرید ان از طرف دولت صورت می گیرد؟ مشکلات ازدواج جوانان، بیکاری، اعتیاد، کشاورزی و بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور در اولویت است یا مشکلات سفر عدهای از طبقه مرفه جامعه جهت قاره پیمایی ؟!
مردم خواهان تحقق وعده های پسا برجام هستند
با اتمام مذاکرات هسته‌ای و فرا رسیدن دوران طلایی پسا برجام، اکنون وقت آن رسیده که دولت تدابیر و وعده های انتخاباتی خرداد 92 را جامه عمل بپوشاند؛ محمود سریع‌القلم مشاور رئیس‌جمهور پسابرجام را کوتاهترین، کم‌هزینه‌ترین و مهمترین راه در جهت پیشرفت کشورمان دانست.
 تقریبا همه اعضای دولت تا قبل از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، بسیاری از مشکلات را به تحریم‌ها  گره می‌زدند حال مردم انتظار دارند که مشکلات اقتصادی معیشتی شان برآورده شود.
لزوم توجه به اقتصاد داخلی و تکیه بر بازوان مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی
اگرچه تعامل با دنیا تاثیرات مثبتی در اقتصاد کشور خواهد داشت و موجب آزادی اقتصادی خواهد شد اما توجه به دستان و بازوان پر قدرت داخلی اقتصادی پایدار و مستمر بدنبال خواهد داشت.
به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصاد ضعف مدیریتی در بخشهای مختلف اقتصادی و اداری کشور موجب بوجود آمدن بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه شده است و تکیه کردن به عوامل خارجی و ربط دادن و موکول کردن حل مشکلات نتیجه مورد انتظار مردم را به دست نخواهد اورد.
حل مشکلات بیکاری و احیای اقتصاد کشور و رونق اقتصادی با مدیریت کارآمد و قوی و اصلاح ساختارهای معیوب نظام اقتصادی و مدیریتی تحقق خواهد یافت و در این صورت می توان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده و نیمه فعال، اشتغال و وضعیت معیشتی را حل کرد.
سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه شده توسط رهبر معظم انقلاب زمینه را برای استفاده از ظرفیت های ملی فراهم خواهد ساخت و بدون شک با اجرای اقتصاد مقاومتی و رفع تحریم ها و توجه  بر تولید در داخل می توان شاهد بهبود و رونق اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم در آینده نزدیک باشیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 422468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *