۰
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خبر داد:

نمایش اقتدار۳۰ هزار بسیجی سیستان و بلوچستان در رزمایش «سردار شهید محمدزاده»/وحدت، بصیرت و اقتدار شعار رزمایش بسیجیان است

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ هزار نفر در ۱۱۷ گردان بسیجی در رزمایش سردار شهید محمدزاده در سیستان و بلوچستان حضور دارند.
معروفی
معروفی
به گزارش چهاربهاران سردار حسین معروفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در مهمانسرای سپاه سلمان برگزار شد اظهار داشت: سپاه سلمان سیستان و بلوچستان طبق برنامه ابلاغی از سوی سازمان بسیج مستضعفین امسال باید رزمایش گردانهای بسیج را در قالب قرارگاه امام هادی(ع) برگزار کند.
وی افزود: این رزمایش تحت عنوان «سردار شهید محمدزاده»  به مدت 3 روز در تاریخ های سوم، چهارم و پنجم  بهمن ماه به منظور نمایش بخشی از توان رزم بسیج، تیپ مردم پایه صالحین ایرانشهر و 117 گردان بسیجی، 70 گردان بیت المقدس، 19 گردان امام حسین(ع)، 6 گردان امام هادی و 22 گردان کوثر خواهران به استعداد 30 هزار نفر با شعار "وحدت، بصیرت، اقتدار بسیج" در استان سیستان و بلوچستان  برگزار می شود.
وی اهداف این رزمایش را تجدید بیعت با آرمانهای امام و رهبری، توان و آمادگی رزم گردانهای بسیج، ایجاد امید و نشاط برای نیروهای وفادار و انقلابی و ایجاد یاس و نا امیدی برای دشمنان دانست.
اجرای 8 تاکتیک در رزمایش بزرگ 30 هزار نفری بسیج
سردار معروفی در تشریح  جزییات این رزمایش اظهار داشت: هم زمان با اولین روز این رزمایش که در تاریخ سوم بهمن ماه برگزار می شود اردوی صحرایی خارج از شهرگردانهای تیپ صالحین ایرانشهر با هدف و برنامه های تعریف شده انجام خواهد شد.
وی افزود: در دوم روز از برگزاری این رزمایش همزمان با چهارم بهمن ماه فراخوانی 70 گردان بیت المقدس، 19 گردان امام حسین(ع) و 6 گردان امام علی(ع) را در سراسر استان و تمام شهرستانها خواهیم داشت که پس از فراخوانی و سازماندهی در حوزه های مقاومت، گردانها به سمت اردوگاههای خارج شهر رفته و تمرینات لازم و برنامه های روزانه و شبانه را پیگیری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در سومین روز از برگزاری رزمایش همزمان با پنجم بهمن ماه ابتدا فراخوان 22 گردان حوزه کوثر خواهران را در استان داریم و آنها نیز با حضور در حوزه های خود سازماندهی شده و به سمت اردوگاههای خود حرکت و در برنامه های پیش بینی شده شرکت خواهند کرد.
وی از برنامه های خاص آموزشی پیش بینی شده در این رزمایش، اجرای برنامه های عملی سین یک ساله تئوری و اجرای 8 تاکتیک برای کلیه گردانهای خواهر و بردار خبر داد.
سردار معروفی تاکتیک کمین، تاکتیک پدافند دورادور،  تاکتیک کنترل راهور و ایست بازرسی، دفاع از مراکز حساس و مهم، مقابله با اغتشاشات، عملیات تاخیری، دفاع ساحلی و امداد و نجات را از جمله تاکتیک های آموزشی در این رزمایش برشمرد.
وی برگزاری نماز جماعت به همراه دعا و مناجات، برنامه های بصیرت افزایی، برنامه های اخوت، فضاسازی دوران دفاع مقدس، استقبال از بسیجیان، دعوت از ائمه جمعه شیعه و سنی، بزرگان و اعضای شورای تامین تمام شهرستانها، برگزاری صبحگاه مشترک اقتدار بسیج را از دیگر برنامه های جامع و فرهنگی و جانبی این رزمایش دانست. 
وحدت یکی از مولفه های پیروزی نظام در دوران دفاع مقدس بود
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در تشریح پیام این رزمایش 30 هزار نفری  وحدت را یکی از مولفه های اصلی شعار این برنامه خواند و تصریح کرد: وحدت و وفاق ملی یکی از اصولی ترین و بازدارنده ترین اصول پیروزی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس است و امروز نیز یکی از مولفه های اصلی پیروزی ملت عظم الشان ایران در مقابل دشمنان قسم خورده نظام است.
وی یکی از راهبردهای دشمن را بر هم زدن وحدت ملت ایران دانست و افزود: بسیج محور وحدت بین تمام اقوام، نخبگان و مردم است؛ در بسیج هیچ خطکش گذاری وجود ندارد زیرا بسیج متعلق به همه مردم است.
سردار معروفی تاکید کرد: حضور بسیج در صحنه های مختلف نظام و دفاع از آن نشان از بصیرت مردم بزرگ ایران اسلامی است.
وی حضور این 117 گردان خواهر و بردار را نشان از بصیرت نافذ مردم دانست و خاطر نشان کرد: ملت ایران دشمن را خوب شناخته اند و برای دفاع از کیان و ملت خود دور هم جمع خواهند شد .
توکل و حسن ظن به خدای متعال رمز پیروزی نیروهای انقلابی و بسیج است
وی با تاکید بر اینکه امروز ما نیازمند بصیرت عمار گونه هستیم گفت: در بحرانها باید راه را خوب تشخیص دهیم تا منحرف نشویم.
سردار معروفی با اشاره به اینکه بسیج ضامن امنیت کشور است خاطر نشان کرد: حضور 117 گردان بسیج و 30 هزار نفر در این رزمایش بزرگ نشانه ی برکت بسیج است زیرا دشمن از این آمادگی ناامید می شود.
وی ادامه داد: بسیج زنده و مقتدر است چون ملت زنده و مقتدر است و اعتقاد قلبی به خدای متعال و وعده های الهی دارند و این رمز بزرگ پیروزی نیروهای انقلابی و بسیج است.
 وی ولایت محوری، ولایت باوری، مطیع امام و رهبر خود بودن را از دیگر مولفه های بسیج دانست و افزود: بسیج  انقلابی غیر محافظه کار و سد بلای مردم، کشور، تمامیت ارضی، ارزشها و و لایت است.
وی در پایان تاکید کرد: بسیج برای حفظ انقلاب، تمامیت ارضی، آبرو، شرافت، ارزشهای الهی و انسانی، حفظ راه امام و رهبری و آرامش ملت ایران آماده است تا همچون شهدا جان خود را برای مولفه های ارزشی نظام تقدیم کند.
انتهای پیام
جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 422411
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *