۰
یادداشت/

رد صلاحیت شدگان تبدیل به اپوزیسیون نشوند/ شورای نگهبان فیلتر قوی نظام

رد صلاحیت واحراز شدگان انتخابات مجلس به نظر شورای نگهبان احترام گذاشته و تبدیل به اپوزیسیونی بر علیه نظام نشوند.
شورای نگهبان
شورای نگهبان
به گزارش چهاربهاران، شورای نگهبان قانون اساسی بر اساس قانون وظیفه تائید و رد صلاحیت نمایندگان و کاندیداهای انتخابات در ایران را برعهده دارند براساس این قانون طبق  اصل 99 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی را به عهده شورای نگهبان گذارده است.
 
بر اساس قانون فوق مشتمل بر 20 ماده و 3 تبصره به استناد اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در سال 1359 به تصویب‌کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی رسیده است بنابراین احترام به اصل فوق احترام به قانون و مجلس شورای اسلامی است.
 
التزام عملی اعتقاد به اسلام و نظام و ابراز وفاداری به قانون اساسی از اصول اولیه پذیرش نمایندگی مجلس برای ثبت نام کنندگان بود  طبق این بندهای موجود نمایندگان رد صلاحیت شده با احترام به قانون اساسی باید به رای شورای نظارت بر انتخابات احترام بگذارند.
 
افزایش چهار برابری ثبت نام کنندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل از نکاتی است که باید توجه داشت در عدم احراز و رد صلاحیت نیز امار به تبع بالا خواهد رفت بخصوص در مرحله اول هیئت نظارت بر انتخابات استانداران و فرمانداران بسیاری از کاندیداهارا تائید کردند و کار برای شورای نگهبان بسیار سخت شد.
 
پس از اعلام احراز صلاحیت تقریبا 98درصد کاندیدا از سوی هیت های استانی و حضور 12000 نفر در صحنه انتخابات این سوال پیش امد که این تعدد نفرات ایا جهت خدمت به کشور است یا باز هم نقشه ای از سوی فتنه گران.
 
هم اکنون با اعلام رسمی شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت حدود 65درصد از کاندیدا زمزمه هایی از سوی برخی مبنی بر گزینشی بودن و یا نا عادلانه بودن احراز صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان است.
 
مخالفین ومعاندین نظام همیشه قبل از برگزاری انتخابات تشکیل جلسه داده وبا عملیات روانی گسترده سعی در تاثیر گذاری بر افکار جوانان و رودرو قراردادن انان با مردم را دارند و این مهم هوشیاری مسئولین و جوانان را می طلبد که با مطالعه و دشمن شناسی راه خود را از این گروه های معاند جدا کنند.
 
کاندیداها  باید با سعه صدر و متانت حرمت نهادهای ناظر بر انتخابات را  حفظ کرده و از خط دشمنان پیروی نکنند.تا شاهد انتخاباتی پرشور وبا حضور گسترده مردم در انتخابات امسال باشیم.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 422401
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *