۰
استاندار:

چابهار قلب تپنده سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک و تجاری خود قلب تپنده استان محسوب می شود.
استاندار
استاندار
علی اوسط هاشمی اظهار کرد: تبلیغات گسترده بین المللی در زمینه توانمندی ها، قابلیت ها و موقعیت بندر چابهار از اولویت های مهم برای توسعه این بندر باید مد نظر قرار گیرد.
استاندار در ادامه گفت: همچنین برای توسعه بنادر استان باید جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و سوق دادن هرچه بیشتر آنها به سمت فعالیتهای مولد و صنعتی از طریق برقراری تسهیلات لازم را نیز مورد توجه قرار داد.
هاشمی گفت: خوشبختانه کار مدرنیزه کردن بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار از طریق احداث اسکله های مدرن و ارتقاء قابلیت های این بنادر جهت پذیرش کشتیهای سایز بزرگ و کانتینری با جدیت در حال انجام می باشد.
استاندار افزود: توسعه، بهبود و ارتقاء فعالیت ها و خدمات فرودگاهی و زیرساخت های مربوطه و گسترش حمل و نقل هوایی در کنار حمل و نقل دریایی،جایگاه ویژه و ممتاز بندر چابهار را در توسعه استان و نیز توسعه محور شرق کشور برجسته می کند.
هاشمی اظهار کرد: برای تحقق اهداف سند توسعه چشم انداز نظام باید از ظرفیت دریا و دریانوردی بهترین بهره را بگیریم.
استاندار خاطرنشان کرد: اتصال بندر چابهار به راه آهن در آینده، معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران، افزایش ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا از 2.5 میلیون تن کنونی به شش ‌میلیون تن و امکان پهلوگیری کشتی‌های 100‌هزار تنی در بندر چابهار در آینده از مزیت های بالقوه این بندر است.
وی بیان کرد: وجود منطقه آزاد چابهار و کمک به رونق ساختارهای اقتصادی آن مشوق‌های بسیار مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم خواهد کرد و چون وجود نقطه مهمی مانند چابهار با امکانات بندری و نزدیکی به اقیانوس اساساً پایه تعریف مسیر محور شرق بوده است، لذا ادامه توجیه پذیری بارگذاری بر روی این محور، مستلزم توجه بیشتر به توسعه چابهار خواهد بود.
انتهای پیام/ ایسنا
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 422398
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *