۰
در پی‌تحریف سخنان‌سردار نقدی، بسیج مشروح سخنرانی را منتشر کرد

بیش از 95 درصد از رسانه‌های‌جهان در دست خشن‌ترین دشمنان بشریت

در پی تحریف سخنان سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش بزرگداشت شهدای خبرنگار و روز بسیج رسانه که در روز پنجشنبه 24 دیماه 94 در سالن اجتماعات سوره برگزار شد، از آنجا که هر گونه پاسخ به این تحریف، متحملاً با شیطنت های بیشتر رسانه ای پوشش داده خواهد شد؛ متن کامل سخنرانی برای اطلاع عموم مردم و قضاوت در مورد این رسانه ها، به استحضار می رسد.
نقدی
نقدی
به گزارش چهاربهاران به نقل از بسیج نیوز، متأسفانه برخی رسانه ها و مطبوعاتی که منطق، استدلال و پشتوانه فکری کافی برای پاسخگویی به نظرات خلاف میل خودشان را ندارند، هنرشان این است که با تحریف سخنرانی ها و مواضع مستدل نیروهای انقلابی، مواضع آنان را غیر منطقی جلوه دهند و آن را بکوبند.
 
برخورد غیر حرفه ای، مغرضانه و تخریب گرانه این رسانه ها در تحریف مواضع مستدل رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص زیاده خواهی ها، دخالت ها و اقدامات میدانی براندازانه آمریکا در ایران، در راستای همین رسالت است. آنها مأموریت دارند نیروهای انقلاب را تخریب و چهره آمریکای جنایتکار و آدمکش و رهبران ضد بشری آنها را بزک کنند.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
شهید روحانی فرد در زمانی که ما درگیر جنگ سخت بودیم، یکی از اولویت های او، کار رسانه ای بود. او با عمق بصیرت و درک درست جایگاه رسانه را به درستی شناخته بود و برای پیشبرد اهداف انقلاب از آن بهره می برد.
 
آن روزها شهید روحانی فرد برای اداره هفته نامه اش با مشکلات مالی فراوانی روبرو بود و در پاسخ کسانی که او را به رها کردن کار دعوت می کردند گفت؛ «حاضرم عبایم را بفروشم ولی صدای انقلاب را به گوش مردم برسانم» این نشان از عمق بصیرت و آگاهی و درک درست این شهید از رسانه دارد.
 
رسانه و نقش آن در آگاهی مردم بسیار مهم است. باید اهمیت و حساسیت این میدان و عرصه مهم جهاد را بهتر درک کنیم.
 
امروز با انقلاب عظیم اسلامی که امام پایه نهادند، شرایط دنیا به کلی عوض شده؛ دو خصوصیت مهم دنیا که امروز می بینیم که حاصل دستاورد حرکت عظیم امام راحل و بزرگوارمان است.
خصوصیت اول اینکه، امام قدرت ملت ها را نشان داد؛ او به مردم دنیا نشان داد که ملت ها قدرت دارند و می توانند سرنوشت خود را عوض کنند ولو با دستان خالی و در مقابل هر قدرتی با همه سلاح هایش بایستند ولو بادست های خالی.
 
این همان مؤلفه اصلی قدرت است، قدرت پروردگار که متجلی می شود در روی زمین در قدرت مردم «ان الله لایغیروا ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»
 
وقتی که یک ملتی در کنار هم مجتمع می شوند و اراده می کنند به جز اراده پروردگار هیچ اراده ای فوق اراده آنها نیست؛ وقتی که تصمیم بگیرند و منسجم شوند برای هر تصمیمی هیچ اراده ای فوق آن نیست مگر اراده پروردگار. این را امام نشان داد.
 
این قدرت که نمایان شد، قدرت هایی که تکیه گاهشان سلاح بود، تکیه گاهشان پول و ثروت های انباشته شده از دارایی های مظلومین و مستضعفین بود، خلع سلاح شدند و در مقابل ملت ها کم آوردند. این قدرت ها دستگاه های علمی و دانشگاه های بسیاری در اختیار دارند، با تحقیقات زیاد و پژوهش های مختلف این حرکت را بررسی کردند و تحلیل کردند در جریان این خیزش عظیم مردمی چه اتفاقی افتاده، باور و تصورشان این شد که این قدرت ملت ها را باید با ضرب و زور رسانه در کنترل بگیرند. اگر بتوانند افکار عمومی را در کنترل خود بگیرند می توانند پیروز این معرکه باشند.
 
نظریه جنگ نرم از اینجا شکل گرفت؛ البته این یک الگوی غلط و برداشت ناقص از حرکت امام بود؛ چراکه آنها خدا را در فرمول خودشان نادیده می گیرند، آنها حقیقت و فطرت را نادیده می گیرند و فقط به لایه سطحی تر که افکار مردم است می پردازند؛ با همان عمق و فهمی که از حقیقت عالم دارند و بیشتر از آن نمی توانند بفهمند، لذا محور اقتدارشان را عوض کردند و روز به روز بر تعداد رسانه ها افزودند
 
این رسانه ها نقش همان لشکر ها و تانک ها و موشک ها را به عهده گرفتند، حال که نمی توانند با آن زره پوش و تانک 50 تنی بر یک بچه سیزده ساله و بر اراده او که به میدان آمده غلبه کنند و شکست می خورند، باید فکر او را عوض کنند، باید رسانه را بکار گیرند.
لشکر های عظیم رسانه گسترده شد و امروز می بینیم که بیشتر از 95 درصد از رسانه های بزرگ عالم در دست خشن ترین دشمنان بشریت است.
 
برای آن که آن خشونت با آن سلاح ها کار را پیش نمی برد، مجبورند از این ابزار استفاده کنند تا اراده خودشان را بر اراده ملت ها تحمیل کنند.
آنها باید یک تصویر وارونه از حقیت بسازند
 
از آن همه خشونت و وحشیگری خودشان رأفت و محبت و دوستی ترسیم کنند و (در مقابل) هر کسی که حرف از انقلاب و آزادی و حق و حقیقت و عدالت می زند، از او چهره ای خشن و ضد انسانی برای مردم درست کنند و مردم را به اردوگاه خودشان بیاورند.
این رسالت انبوه رسانه هایی است که امروز در اختیار قدرت های شیطانی است
و هر روز هم بر آن افزوده شده و ترفند های جدید به آن اضافه می شود.
 
البته در این حرکت ها رسانه هایشان تنها نیستند و اقدامات میدانی هم انجام می دهند تا حرکت رسانه را تکمیل کند آنها مهیا شده اند تجهیز شده اند و آموزش دیده اند و سازمان یافته شده و حمایت می شوند تا زشت ترین چهره را بزک کنند و زیبا جلوه دهند.
 
ببینید آمریکا در همین مهر ماه به بیمارستان غیر نظامی در قندوز افغانستان حمله می کند و 250 بیمار اعم از پیر و جوان، مادری که تازه فرزندی به دنیا آورده، نوزادی که تازه به دنیا آمده، همه را به خاک و خون می کشند و ده ها نفر کشته می شوند، بقیه مجروح می شوند، پزشک، پرستار، بیمار. چه کسی از این حرف می زند؟ اصلاً چه کسی از این حرف زد. قرار نیست که این چهره بزک کرده خراب شود.
 
دیروز اتفاقی افتاده، با حقارت مثل موش گوش نظامیان آمریکایی را سربازان امام زمان گرفته اند و گفتند خاک ایران جای شما نیست.
 
حتی در داخل رسانه های خودمان نگاه کنید؛ نگاه کنید بعضی روزنامه های خودمان از این همه عظمت، ابهت، اقتدار، آمادگی چیزی نمی گوید ولی تیتر می کند: «تشکر وزیر امور خارجه آمریکا از ایران». این رسانه ها معلوم نیست کجایی هستند.
 
اینها تجاوز کرده اند، خیانت کرده اند، اینها چه کار می کنند در خلیج فارس؟ غلط کردی که به خلیج فارس آمدی، به کشور خودت در چند هزار کیلومتر دورتر برو، تو اینجا چه کاره ای؟ تشکر کرده، تشکر به جهنم، تشکر چه معنی می دهد؟. می خواهند بزک کنند.
2
 میلیارد و 308 میلیون دلاری که در بودجه 2016 آمریکا تصویب شده تا نظام ایران و چند کشور دیگر را براندازی کنند و به اسم دموکراتیزه سازی، نا امن سازی کنند(این پول)، برای همین موضوعات خرج می شود. خرج همین آدمها می شود. باید این چهره را بزک کنند و باید این چهره جنایت کار را آزادی خواه، مردم دوست و منطقی جلوه دهند.
 
(آمریکایی ها) چه آتشی در منطقه افروخته اند! در عراق یک جور، در یمن یک جور، در سوریه یک جور، در لبنان و ترکیه یک جور؛ همه منطقه را به آتش کشیده اند و با آن لباس های قشنگ و یقه های بسته و کراوات، دم از آرامش، امنیت و صلح می زنند، همان کسانی که عامل همه جنایت ها، همه این شرارت ها و همه این خونریزی ها هستند.
 
اینها(رسانه های دشمن) این رسالت را به تنهایی انجام نمی دهند، اقدامات میدانی هم صورت می گیرد برای اینکه کار اینها را تکمیل کند. برای اینکه مردم ایران را خشن جلوه بدهند، هر از گاهی عناصرشان و دست های پنهانشان عملیات می کند؛ قتل زنجیره ای راه می اندازد، اینها چه کسانی هستند؟ عناصری که خانواده هایشان سلطنت طلب اند، عناصری که پیوندهایی با منافقین داشته اند و آمده اند در دستگاه ها قتل های زنجیره ای راه انداخته اند. چطور شد شما دلسوز ترین آدم ها نسبت به اینکه اهانت به اسلام شده هستید و آدم ها را بدون محاکمه و دادگاه بکشید.
 
آنها (آمریکایی ها) روز دیگر کسی را وامی دارند اسید بپاشد به چهره خانم هایی که برخی (از این خانم ها) حتی آدم های متعارفی هستند و وضعیت بدی ندارند، که چه شود، که بتواند چهره نیروهای مؤمن را خشن جلوه دهد و کار رسانه ای را تکمیل کنند.
یک روز خودشان طرح می ریزند و بادست های مرموز پشت صحنه، سفارت عربستان را به آتش می کشند که جوان های مؤمن را متهم کنند. اگر این حرکت خودجوش بود همان زمان که مردم خبر را شنیدند در همان روز مردم بیرون می ریختند. در ساعت 12 شب، 50 یا 100 نفر آدم بریزند کاری بکنند.
 
(آمریکایی ها) هر روزی طرح دارند و عملیات می کنند، حتی عناصر مهم شان را به کار می گیرند.
 
آقای شرودر که به ایران آمد، مأمورت داشت که یک چیزی را القا کند در کمک به رسانه ها. تلاش آنها این است که امروز سطح مقابله ایران را با خود استکبار و آمریکا جنایتکار و شرور را تنزل دهند و تبدیل کنند به تقابل بین عجم و عرب و ایران و عربستان. او (شرودر) باید بیاید در ایران و با مسئولین حرف بزند و القاء کند به رسانه ها و بعد رسانه ها به کمکش بیایند و چند مقاله بنویسند.
 
برخی تیتر ها را ببینید؛ بعضی ها ایرانی هستند که این چنین مطالبی را می نویسند؟ تیتر می زنند: «به مصلحت ایران است که مدتی از جهان عرب فاصله بگیرد». تیتر یک یکی از خبرگزاری ها است که آقایی خیلی ظاهر الصلاح آن را گفته. این حرف چه معنایی دارد؟
 
مأمور است، باید این القائات را انجام بدهد، شرودر در انجام همین مأموریت تحلیل می کند: «مشکل این جاست که آمریکایی ها دیگر به نفت عربستان نیاز ندارند، عربستان می خواهد نقش دیگری در منطقه داشته باشد تا از دور نیافتد». رسانه ها هم این تحلیل را پوشش می دهند برخی هم باور می کنند، این حرف مضحکی که هر اقتصاد دانی، که اطلاعات و آمار انرژی در دنیار را دارد و مسائل را می داند، به مزخرف بودن آن اذعان دارد. اما در جلسات هم می گویند. این یک حرکت میدانی است با یک القاء رسانه ای.
باور ایجاد کرده اند
 
که فلان کار زشت را بچه های حزب اللهی کرده اند. کجا اینطور بوده؟
القاء رسانه با یک حرکت میدانی.
امروز خیلی پیچیده اینها علیه ملت ها وارد عمل شده اند، به هر ترتیب هست می خواند بین کشورهای اسلامی آتش اختلاف را دامن بزنند؛ تا اینها به خودشان مشغول باشند و همه شان تکیه گاهی در خارج از جهان اسلام جستجو کنند که آن هم آمریکاست.
وزیر ما هم برای حل مشکل ما با عربستان با آنها صحبت می کند، این چه معنی می دهد؟
امروز باید خیلی هوشیارانه عمل کرد، حرکت عظیم ملت ایران قدرت ملت ها را به صحنه آورده، به رخ کشیده و به خودشان را نشان داده اند باور ملت ها را به این رسانده است. استکبار می خواهد همین قدرت مردم را منحرف کند علیه خودشان؛ با تفرقه، اختلاف، جنگ های داخلی ایجاد کردن. با همین تکفیری هایی که تا چند سال پیش وجود نداشتند.
چه کسی به اینها جان داد؛ در 20 سال پیش کجا تکفیری داشتیم؟ آیا اینها خود به خود در یک فرآیند طبیعی شکل گرفتند؟ با سازمان دهی سازمان های جاسوسی شکل گرفتند؟ منتها به قدرت رسانه ای که آنها در اختیار دارند همه چیز را وارونه جلوه دادند، گویا این (تکفیری ها) حرکت اسلام است. گویا این (تکفیری ها) نتیجه تفکر اسلامی است.
خیلی باید هوشیار حرکت کرد.
 
خصوصیت دیگر امروز، مسئله سرعت تحولات است، شما که به این سالن آمدید وقتی می روید بیرون در همین مدت کوتاه در جهان اتفاقات بسیار مهمی رخ داده است.
هر لحظه دارد حادثه مهمی در جهان اتفاق می افتد این رسالت رسانه را فوق العاده بالا می برد.
نباید رسانه عقب بماند. این شهدا به عنوان الگوهایی تمام عیار در مقابل ما هستند، در این عرصه آمده اند جانفشانی کرده و کار کرده اند و ما باید راه آنها را ادامه بدهیم. مهمترین رسالت ما انسجام ماست باید. یک پارچه شویم و به هم کمک کنیم، در مقابل این امکانات گسترده و عظیم دشمن، آنچیزی که ما را در مراحل قبل در مقابل دشمن پیروز کرد همین یکپارچگی و وحدت بود، باید این وحدت را حفظ کرد.
 
بسیج رسانه جایی است که محل جمع شدن همه رسانه ای هایمان و همفکری کردن برای تأثیر گذاری هر چه بیشتر.و ما باید با همین امکانات بسیار اندکی که داریم غلبه کنیم.
البته این حرف کاملا درستی است که مدیران کشور باید خیلی بیشتر از این به رسانه باید اهمیت بدهند.
 
(آقای نوباوه) فرمودند صدا و سیما تمام قد در مقابل همه رسانه های استکباری ایستاده است و باید به آن کمک کرد، البته شاید اتهامش هم همین است که چرا ایستاده؟. باید به صدا و سیما کمک کرد. باید همه به هم کمک کنیم و باید این مسئله را جدی بگیرم. امروز قدرت اصلی دشمن استفاد از تزویر رسانه ایست که تلاش می کند برای القاء غلط و تصویر سازی غلط در افکار عمومی ملت ها. این را باید خیلی جدی بگیریم.
 
نگاه کنید در داخل آمریکا اینها چه کردند. در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا، رقابت کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا باهم بر سر این بود که ما با ایران کنار بیاییم؛ یعنی هر کدام بر دیگری سبقت می گرفت که من می توانم با ایران کنار بیایم. امروز رقابت کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بر سر این است که، «من زودتر پرونده ایران را پاره می کنم»؛ «زودتر وارد درگیری با ایران می شوم».
 
این نشان از چه می دهد؟ این نشان از پس رفت وضعیت ما در افکار عمومی آمریکا است. این نشان از کم کاری دیپلماسی عمومی ما می دهد. این نشان از کم کاری دیپلماسی رسانه ای ما در آمریکا است. چرا که کسی که می خواهد رأی بیاورد، حرف از درگیری با ایران می زند در حالی که قبلاً حرف از سازش با ایران بود. باید این را دستگاه دیپلماسی کشور پاسخ دهد؛ چرا این اتفاق افتاده است؟ دیپلماسی عمومی چه کرده است؟
 
چرا ما حقایق را به ملتمان نمی گوییم؟ حقایقی که خیلی روشن و واضح است.
بعد از برجام کنگره آمریکا، مأموریتش عوض شده، به جای قانونگذاری برای آمریکا تبدیل شده به مؤسسه قانون گذاری برای ایران. هر روز که می گذرد، غروب نمی شود مگر اینکه علیه ایران حرف می زنند و قانونی را مصوب کنند. گویی اینجا مجلس برای ایران است؛ باید برای ایران تصمیم گیری کند. 11 طرح و لایحه در نوبت تصویب علیه ایران است؛ کسی هم چیزی نمی گوید. با اینکه اموال ملت ایران را غارت می کنند؛ کسی چیزی نمی گوید.
 
تصمیم دارند در امور داخلی ایران دخالت کنند. این قانون بودجه سال 2016 آمریکا است؛ در آن تصریح شده که باید در ایران دخالت کنیم و برای این دخالت بودجه و پول می گذارد. این دخالت مصداق عینی دارد؛ آدم هایی که سال گذشته آمدند در ایران دخالت کردند اعتراف کردند.
من وقتی در نماز جمعه شهر ری گفتم آمریکا دو میلیارد دلار بودجه گذاشته است برای براندازی نظام و 200 میلیون دلارش در اختیار شخص جان کری است و اوست که شخصاً مسئولیت عملیات براندازی در ایران را برعهده دارد، خیلی از رسانه هایی که از همین پول ها تغذیه می شوند، این حرف را هو کردند و یک حرف هایی، حاشیه نوشتند. بعد همه دیدند که در قانون بودجه رسمی آمریکا این مطلب نوشته شد که در سال 2016 اتفاق بیفتد. همین رقم 2 میلیارد و 308 میلیون دلار.
 
ما حق داریم. دولتی که قسم خورده از حقوق ملت ایران دفاع کند، باید علیه این قوانین ضد قانونی و ضد حقوقی آمریکا اعلام جرم کند. اینها خلاف منشور ملل متحد است؛ تعهدی که هر عضو سازمان ملل متحد دارد خلاف آن است. باید به سازمان ملل شکایت کند. همچنین خلاف بیانیه الجزایر است که در آنجا آمریکا تعهد داده است در امور داخلی ایران دخالتی نکند، این مسئله را باید به دادگاه لاهه بکشیم و شکایت کنیم.
 
حتی حرفی هم از این همه خیانت که هر روز آمریکا علیه ملت ایران می کند، زده نمی شود. نتیجه این که ما از حقوق خودمان دفاع نکنیم، همین شده که امروز در افکار عمومی آمریکا پس رفت داشته باشیم، و کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا باهم رقابت کنند که چه کسی بیشتر درگیر می شود با ایران. یعنی افکار عمومی آمریکا به کسی مایل تر است که بیشتر با ایران درگیر شود. کسی(کاندیدایی) که علیه خودش حرفی نمی زند که رأی نیاورد و افکار عمومی آن را نپسندد. همین رفتار ما این ذهنیت غلط را در افکارعمومی آمریکایی ها شکل داده است.
این را باید اصلاح کنیم، بسیج رسانه و رسانه های بسیجی ما باید بیایند وسط میدان و این را اصلاح کنند. باید تلاش کنیم که این خواسته برادران عزیزمان محقق شود؛ اعتبارات بیشتر و بودجه های بیشتری برای کمک به رسانه ها و رسانه ملی در نظر گرفته شود، حتماً باید این کارها را بکنیم تا در این تنهایی و غربتی که رسانه های حق مدار و ارزش مدار و عدات خواه و آزادی خواه ما که در مقابل انبوه رسانه های دشمن دارند، رسانه های ما بتوانند ایستادگی کنند.
اگر امکانات و توجهی هم وجود نداشت باید در این عرصه بمانیم و با کمترین امکانات رسالت خود را انجام دهیم . امروز بیان این حقایق بزرگ برای مردم رسالت ماست. امروز وقایع مهمی در حال رخ دادن است.
 
رئیس جمهور آمریکا در نطق سالیانه خودش می گوید: من هفت سال در کاخ سفید هستم، هیچ
کاری برای اقتصاد آمریکا نتوانستنم بکنم؛ چراکه ثروت آمریکا در دست یک عده بسیار محدود است» این تکرار همان حرف های گورباچف علیه سوسیالیسم است. امروز از زبان رئیس جمهور آمریکا علیه کاپیتالیزم زده می شود.
 
چرا این ها منعکس نمی شود؟. چرا این ها تیتر یک روزنامه ها نیست؟. چون ما باید باور کنیم که آمریکا می خواهد بیاید اقتصاد ما را نجات دهد، اگر معلوم شود که رئیس جمهور آمریکا در مورد اقتصاد خودش اینطور حرف می زند، این باور از ذهن مردم ما پاک خواهد شد.
 
تا سال آینده که اوباما کلید کاخ ریاست جمهوری را به نفر بعدی تحویل می دهد، بدهی 19 هزار میلیاردی امروزش که روزی 2 و نیم میلیارد دلار به آن اضافه می شود، 20 هزار میلیارد دلار خواهد بود و با این بدهی قدرت را تحویل نفر بعدی خواهد داد. این کجا گفته می شود؟ چرا رسانه ها نباید این را به اطلاع مردم برسانند؟ باید این توهم پیش بیاید که اینها می خواهند بیایند اقتصاد ما را نجات بدهند. آب مان را تأمین کنند و نانمان را هم اینها تأمین کنند. (اگر این واقعیت ها گفته شود) این سؤال پیش می آید کشوری که خودش در بدبختی دست و پا می زند و رئیس جمهورش اظهار عجز می کند نسبت به اقتصاد خودش، می خواهد بیاید اقتصاد ما را نجات بدهد.
اینها رسالت ماست. رسالت رسانه هایی است که عشق به ارزش ها دارند، عشق به آزادی و عدالت دارند و عشق به ملت ها دارند و به آزادی ملت ها از چنگ ابر جنایتکار تاریخ فکر می کنند. امیدواریم به برکت شهدایی که در این راه جانشان را فدا کردند، بتوانیم به خوبی این رسالت را انجام دهیم.
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 422391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *