۰
در پی اعدام شیخ نمر توسط آل سعود؛

علمای اهل سنت چابهار اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه عربستان را محکوم کردند/ عربستان با اعدام شیخ نمر در منطقه به دنبال قدرت نمایی است

علمای اهل سنت شهرستان چابهار اجرای حکم اعدام شیخ نمر توسط رژیم سعودی را محکوم و نفرت و انزجار خود را از اعمال ننگین آن رژیم غرب پرست و نوکر اجانب اعلام کردند.
شیخ نمر
شیخ نمر
به گزارش چهاربهاران، بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که بیشتر آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه در 12 منطقه در عربستان اجرا شد.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت چابهار در گفت وگو با خبرنگار چهاربهاران، اقدام عربستان را در اعدام رهبر شیعیان این کشور ایجاد تفرقه بین شیعه وسنی دانست واظهار کرد: حکام آل سعود با اجرا کردن تدابیر صهیونیستها با اعدام شیخ نمر در پی انداختن اختلاف بین شیعه وسنی هستند و ما علمای اهل سنت با قاطعیت این اقدام را محکوم می کنیم.
مولوی داوود احمدی مقدم اعدام علما به بهانه مبارزه با تروریسم توسط سعودی ها را مضحک خواند و تصریح کرد: دولت عربستان با ادعای مضحکی اعدام علما را مبارزه با تروریسم خواند در حالی که خودشان سالهاست مهد پرورش تروریست در کشورهایی همچون عراق وسوریه وعربستان شده اند.
اقدامات آل سعود همگام با سیاستهای آمریکاست/ عربستان با اعدام شیخ نمر در منطقه به دنبال قدرت نمایی است
امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار، در گفت و گو با خبرنگار ما اقدامات آل سعود را همگام با سیاستهای امریکا در منطقه دانست و اظهار کرد: آل سعود همگام و گوش به فرمان اربابان خود برای اجرای دستورات است و اعدام شیخ نمر در راستای سیاستهای تفرقه امیز غرب انجام شده است.
مولوی عبدالرحمان ترنج زر ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر توسط عربستان سعودي افزود: جامعه اهل سنت اين اقدام را غير عادلانه و غير شرعي مي‌دانند چراكه اين عمل خلاف شريعت اسلام است.
امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار بیان کرد: کینه آل سعود با محبان اهل بیت سابقه دیرینه ای دارد و علمایی که در راستای ایجاد وحدت و وفاق امت اسلامی گام برمی دارند را سدی در مقابل خود می بینند و این دلیل واضحی بر وجود تفکرات وهابیت در دستگاه سعودی صهیونیستی است.
وی خاطرنشان کرد: عربستان با این جنایت به دنبال قدرت‌نمایی در منطقه است و در کنار آن می‌خواهند از پشتیبانی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای بقا و موجودیت‌شان در منطقه استفاده کنند.
عربستان با اعدام شیخ نمر مورد نفرت دنیای اسلام قرار گرفت
امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، ضمن انتقاد از سکوت مجامع به اصطلاح صلح طلب بین المللی اظهار کرد: مجامع بین المللی فقط حافظ و مدافع  انسانهای خاصی هستند وخون بعضی از انسانها از جمله شیخ نمر اگر در خلاف منافعشان باشد جایز است و در غیر این صورت مخالف حقوق بشر است.
وی افزود: تمامی کسانی که در ایجاد این فتنه و کشتن عالم شیعه عربستان نقش داشتند مورد نفرت دنیای اسلام و اهل سنت قرار دارد.
مولوی عبدالرحمن بزرگزاده با اشاره به سابقه جنایات آل سعود بیان کرد: آل سعود سالهاست از زمان پیدایش خود دست به جنایبت می زند ولی متسفانه جهان اسلام در این خصوص سکوت میکند در حالی که این تفکر تکفیری بزودی دامن اها را نیز خواهد گرفت.
ما علمای اهل سنت اجرای حکم اعدام شیخ نمر توسط رزیم سعودی را محکوم و نفرت و انزجار خود را از اعمال ننگین آن رژیم غرب پرست و نوکر اجانب اعلام می داریم.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 422350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *