۰
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

توسعه دریا محور ظرفیتی بزرگ برای پیشرفت کشور است/ توسعه سواحل مکران باید دراولویت باشد/ نیروی راهبردی دریایی ارتش زمینه توسعه سواحل مکران را فراهم کرده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توجه به توسعه دریا محور به عنوان ظرفیتی بزرگ، موجبات پیشرفت را برای کشور فراهم می کند .
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران :
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران :
به گزارش چهاربهاران، امیر دریادار حبیب الله سیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دریا برای ما یک گنج ویک ذخیره است در این راستا همه دستگاه های ذیربط در امور توسعه سواحل باید به دنبال بهره برداری از امکانات و منابع خدادادی که دردریا است باشیم.
وی با تاکید بر توجه به توسعه دریامحور بیان کرد: مردم ما از دریا دور شده اند و از امکانات موجود در دریا برای پیشرفت کشورمان استفاده نکردند و باید برای توسعه کشور، محور دریا را برجسته کرده و بالا ببریم، توسعه دریا محور برای رسیدن به این موضوع باید از تمام امکانات استفاده کنیم.
وی با تشریح ابعاد استفاده از ذخیره دریا در جهت توسعه افزود: توسعه دریامحور در مواردی چون تجارت، گردشگری، صیادی، انرژی، مزارع دریایی و دفاعی و ابعاد دیگر بسط پیدا می کند و از این منظر می توانیم بهره کافی را ببریم و براي انجام این مهم تدابیر رهبری نیز به نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی که هم به دولت جمهوری اسلامی صادر شده و ماموریت لازم داده شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به استقرار نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش  با امکانات و تجهیزات مناسب در سواحل مکران استقرار پیدا کرده و در واقع این نیرو  پیشرو و زمینه های لازم جهت توسعه این سواحل را فراهم کرده است.
امیر سیاری افزود: این نیرو در عرصه دریا و شمال اقیانوس هند تا باب المندق دریای سرخ توانسته حاشیه امنی برای تردد کشتی های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه برقرار و فراهم کند که این مهم بدون کمک قسمتهای مختلف تحقق پیدا نمی کرد.
فرمانده نیروی دریایی شیلات را از سازمانهای مهم درزمینه استفاده از منابع عظیم دریا در جهت توسعه این منطقه نام برد و گفت:  شیلات با توانمندی که دارد می تواند زمینه استفاده و بهره وری از ذخایر و گنجینه های دریا را برای توسعه فراهم کند و ما شاهد این هستیم کارکنان اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان باچه عشق و علاقه ای پای کار هستند و با توانمندی که امروز دارند هر روز برای توانمندی خودشان برای استفاده از منابع غذاي دریا بهره لازم را می برند و نباید به این بسنده کرد و باید گام های بزرگتری رو برداریم.
وی خواستار ارتباط بیشتر با شیلات در موضوع امنیت شد و خاطر نشان کرد: ارتش و شیلات می توانند ارتباطات بیشتری بخصوص در بحث امنیت داشته باشند بخصوص در بحث ایمنی شناورها باید هماهنگی و آموزشهایی برای شناورهای سبک و سنگین و این ارتباطات را به صورت تفاهم نامه تنظیم و گسترش دهیم وامیدواریم سایر ارگانها به این تعامل و همکاری بپیوندند و به آنجایی برسیم که بر دریاهایمان تسلط داریم ازمنابع دریایی هم میتوانیم استفاده کنیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 422320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *