۰

دانش‌آموزانی که به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل می‌کنند

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همه‌ساله بخشی از دانش‌آموزان استان در مناطق دورافتاده به سبب بعد مسافت و عدم دسترسی به دبیرستان، ترک تحصیل می‌کنند.
مدرسه
مدرسه
به گزارش چهاربهاران، عسکری ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط برخی نقاط استان، نیاز به تأسیس و تغییر کاربری برخی دبیرستان‌ها به شبانه‌روزی احساس می‌شود، اظهار کرد: یک دبیرستان پسرانه با مشارکت 50 درصدی بنیاد برکت و استانداری سیستان و بلوچستان در روستای چاهان نیکشهر ساخته شده است که با توجه به فاصله  60 کیلومتری این مدرسه به نزدیک‌ترین دبیرستان شبانه‌روزی، می‌توان کاربری این مدرسه را با صدور مجوز شورای آموزش و پرورش استان به شبانه‌روزی تغییر داد.
وی با بیان اینکه 20 دبستان پسرانه با 223 دانش‌آموز در محدوده جغرافیایی این دبیرستان وجود دارد که شرایط تغییر کاربری مدرسه را به دبیرستان شبانه‌روزی توجیه‌پذیر می‌کند، افزود: در سال تحصیلی 94-93 تنها 70 درصد دانش‌آموزان ششم ابتدایی این منطقه به هفتم متوسطه وارد شده‌اند که انتظار می‌رود با راه‌اندازی این واحد شبانه‌روزی، این آمار بهبود یابد.
عسکری در ادامه بر ضرورت دریافت مجوز تأسیس مدرسه اول و دوم متوسطه در بخش «قرقری» شهرستان هیرمند، بخش «لاشار» نیکشهر و بخش «نوک‌آباد» خاش تاکید کرد و گفت: اکنون نرخ گذر دانش‌آموزان از پایه ششم ابتدایی به هفتم متوسطه در شهرستان خاش 70 درصد است که با تأسیس یک واحد متوسطه شبانه‌روزی پسرانه، این نرخ بهبود می‌یابد.
این مسئول همچنین گفت: تعداد کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی‌شده در شهرستان‌های لاشار و نیکشهر به ترتیب 1613 و 1035 نفر است که انتظار می‌رود با تأسیس فضاهای آموزشی جدید، این افراد جذب کلاس درس شوند.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین بیان کرد: با تأسیس یک واحد آموزشگاه پایه دوم متوسطه دخترانه در روستای «اسپکه»، 319 دانش‌آموزان پایه اول این روستا که تعدادی از آنها همه ساله به دلیل بعد مسافت و عدم دسترسی به دبیرستان، ترک تحصیل می‌کنند، تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کمی از دانش‌آموزان این روستا در نزدیک‌ترین مدرسه روزانه که میانگین فاصله آن تا مدرسه موجود 35 کیلومتر است، تحصیل می‌کنند، در واقع این مدرسه با نزدیک‌ترین دبیرستان دخترانه بالغ بر 40 کیلومتر فاصله دارد.
يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 422316
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *