۰
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور:

۱۰ بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود/ سپاه پاسداران نهادی مردمی و خدمت گذار جامعه است

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: 10 بیمارستان صحرایی بطور همزمان با حضور چند نفر از وزرا، مسئولان کشوری و استانی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.
بیمارستان صحرایی
بیمارستان صحرایی
به گزارش چهاربهاران، سردار محمد مارانی در جمع خبرنگاران ضمن یاد شهدای گرانقدر سیستان و بلوچستان و تبریک هفته وحدت از افتتاح 10 بیمارستان صحرایی همزمان در سراسر استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این بیمارستان‌ها فردا در مناطق محروم شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود.
وی یکی از برنامه های نیروی های نظامی و انتظامی در دنیا را بحث امنیت خواند و افزود: ایجاد امنیت در سطح کشور و مرزهای داخل و خارج به عنوان یک قاعده نوشته شده برای نیروهای مسلح در دنیا است اما در کشور جمهوری اسلامی به برکت مردمی بودن این نظام و انقلاب یکی از برنامه های نیروی های نظامی ایجاد برنامه های مردم یاری می باشد.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه پیروزی انقلاب مرهون حمایت های مردمی بوده است، تصریح کرد: حضور مردم در همه صحنه های انقلاب سبب شد تا در دفاع مقدس نیز بزرگترین حضور و حمایت و پشتیبانی مردمی را شاهد باشیم.
سردار مارانی ادامه داد: پس از دفاع مقدس در منطقه سیستان و بلوچستان نیز شاهد حضور بیش از 8 هزار نیروی بسیجی و مردمی برای دفاع از سرزمین و امنیت شهر و منطقه بودیم که کار بسیار ارزشمندی بود و نشان از اعتماد نظام به مردم و اعتقاد مردم به اصل ولایت فقیه، اسلام، انقلاب و حمایت از کشور داشت که این دو اصل مهم برای انقلاب مردمی و مسئولین بود.
وی در ادامه با اشاره به خدمات و تلاش های رهبر انقلاب در حمایت از مردم گفت: رهبر معظم انقلاب مردم را به عنوان ولی نعمت کشور و انقلاب می دانند لذا باید به مردم خدمت رسانی شود و باید مسئولین نظام هر چه دارند به مردم عرضه و در اختیار مردم قرار دهند که سپاه پاسداران به یاری خدا در بحث امنیت پایدار و مردم یاری (کمک به مردم و اقتصاد منطقه) که از برنامه های اصلی سپاه است به خوبی ورود کرده است.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور یکی از خدمات مردم یاری سپاه را راه اندازی بیمارستان های صحرایی در استان خواند و گفت: امروز شاهد این هستیم که همه تلاش سپاه پاسداران بیش از اینکه محور نظامی داشته باشد محور مردمی دارد که یکی از معقوله ها بحث بهداشت و درمان بوده و است که سپاه در این دو بخش به خوبی ورود کرده است.
سردار مارانی با اشاره به افتتاح 19 بیمارستان صحرایی در سال های اخیر در استان، گفت: قریب به 850 هزار نفر از مردم استان در این بیمارستان ها تحت درمان قرار گرفتند که سه هزار و 800 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و 370 نفر از بیماران نیازمند که شرایط درمان و امکانات آن ها در بیمارستان های صحرایی فراهم نبود و مستلزم زمان بیشتری بود به بیمارستان های سراسر کشور جهت درمان انتقال یافتند.
فرمانده قرارگاه قدس تصریح کرد: غیر از ایجاد بیمارستان های صحرایی در استان موارد خاصی است که در طول سال از برخی طوایف مختلف جهت درمان به ما مراجعه می کنند و سپاه پاسداران آن ها را به بیمارستان های سراسر کشور منتقل می کند.
وی با اشاره به افتتاح بیمارستان ها فردا (پنج شنبه)، ادامه داد: این بیمارستان‌ها در شهرستان‌های هیرمند، زهک، فنوج، سرباز، سراوان، میرجاوه ، دلگان ، کنارک و قلعه گنج برپا می شوند.
سردار مارانی با اشاره به حضور هزار و 160 پزشک متخصص و فوق تخصص از سراسر کشور به صورت داوطلبانه در این بیمارستان ها تصریح کرد: در جریان حضور و در خواست در این بیمارستان ها پدر و پسری بودند که در بیمارستان شهید بقایی در حال خدمت بودند و متقاضی خدمت در بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور شدند که قرعه برای خدمت به مردم این خطه از کشور اسلامی به نام پسر افتاد.
وی عشق و علاقه پزشکان را نمونه بارزی از روحیه بسیجی خواند و گفت: بسیجیان در زمان جنگ برای حضور در جبهه و گردان های خط شکن از هم سبقت می گرفتند و امروز که جبهه به شکل خدمات رسانی است هم برای ماندن و حضور سبقت می گیرند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 422297
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *