۰

راه‌اندازی دبیرستان و هنرستان علوم دریایی و ‌شیلات در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی دبیرستان و هنرستان علوم دریایی و علوم شیلات در سیستان و بلوچستان خبر داد.
استاندار
استاندار
به گزارش چهاربهاران، علی اوسط هاشمی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: توجه به دانش‌آموزان استثنایی باید در اولویت قرار گرفته تا حق آنها ضایع نشود.
استاندار سیستان و بلوچستان سوءتغذیه را یکی از مشکلات این منطقه عنوان کرد و افزود: در کارگروه بهداشت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان بررسی این موضوع و ارائه راهکارهای مناسب در دستور کار قرار گرفته است.
این مسئول بر مناسب‌سازی مدارس برای معلولان تاکید کرد و گفت: این قشر از جامعه نیز باید طعم توسعه را بچشند و بتوانند از امکانات استفاده کنند.
وی بر مناسب‌سازی و تعمیر و بازسازی مدارس استثنایی در سطح استان تاکید کرد و افزود: با توجه به مشکلات جسمی که این گروه از دانش آموزان دارند باید تجهیز و بهسازی مدارس آنها در اولویت قرار گیرد.
هاشمی بیان کرد: آمار ازدواج فامیلی در سیستان و بلوچستان زیاد است که این مسئولیت علما و روحانیون را بیشتر می‌کند تا در مساجد و محافل عمومی آگاهی لازم را به مردم دهند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیاست روستامرکزی در برخی نقاط این استان بسیار موثر بوده و تجمع امکانات در یک روستا ضمن کاهش هزینه‌ها مشکلات کمبود فضاهای آموزشی را برطرف می‌کند.
این مسئول از جداسازی دانش‌آموزان معلول از دانش‌آموزان عادی انتقاد کرد و گفت: جداسازی این دانش‌آموزان باعث وارد آمدن آسیب به روح و روان دانش‌آموزان می‌شود.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و جسمی حرکتی، می‌توانند در مدارس عادی نیز تحصیل کنند.
هاشمی از راه‌اندازی دبیرستان و هنرستان علوم دریایی و علوم شیلات در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: باید زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی این دبیرستان‌ها فراهم شود.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 422294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *