۰
رئیس هلال احمر چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

عدم آمادگی و ضعف در فرهنگ پیشگیری، مشکلات ناشی از بحران را دو چندان می کند/ تشریح برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در چابهار

رئیس هلال احمر شهرستان چابهار گفت: عدم آمادگی عمومی در برابر حوادث طبیعی و عدم فرهنگ پیشگیری مشکلات ناشی از بحران را دو چندان می کند.
رئیس هلال احمر چابهار
رئیس هلال احمر چابهار
محمد رضا وظیفه دان شهرکی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اظهار کرد: شعار هفته ایمنی در برابر زلزله « دولت و ملت همدل و هم زبان، ایمنی ایران اسلامی» در شهرستان چابهار و همزمان با سراسر کشور از ۳۰ آذرماه سال‌ جاری لغایت ۵ دی ماه آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه کودکان به عنوان آسیب پذیرترین قشر به هنگام رخداد بلایای طبیعی هستند، بیان کرد: لزوم آموزش، آشنایی، هشدار و رویارویی با خطرات آن برای کودکان و نوجوانان امری ضروری به شمار می آید.
وی ادامه داد: ما با آموزش و انجام برنامه ها در مقابله با بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی، زمینه‌های پیشگیری و آمادگی عمومی را فراهم می کنیم.
رئیس هلال احمر جابهار نقش آموزش در کاهش اثرات بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: همزمان با این هفته باید برنامه هایی برای آگاهی‌بخشی به شهروندان و کسب آمادگی‌ به منظور مقابله با بلایای طبیعی با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برگزار شود.
شهرکی تصریح کرد: با در نظر گرفتن این موضوع که حوادث در حال افزایش هستند، آمادگی ضعیف جامعه انجام اقدامات موثرتری را می­ طلبد، آمادگی فرد و خانواده امری حیاتی در افزایش بازتوانی جامعه است.
وی در تشریح برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی در شهرستان چابهار اظهار کرد: اجرای رژه موتوری توسط کلیه اعضا کارگروه مدیریت بحران شهرستان، آغاز تشکیل کانونهای دانش آموزی هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش چابهار، غبارروبی مزار شهدای، همایش پیاده روی توسط داوطلبان، جوانان و امدادگران، شرکت در نماز جمعه و اهدای خون از مهم ترین برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرستان چابهار است.
رئیس اداره هلال احمر چابهار از برگزاری مانور در این هفته خبر داد و تصریح کرد: اجرای مانور امدادی توسط تیم خواهران (توانا) با همکاری آموزش و پرورش و در یکی از مدارس متوسطه دختران شهرستان انجام می شود.
وی از برنامه ریزی و پیش بینی جهت برگزاری ویژه برنامه های آموزشی در این هفته خبر داد و گفت: برگزاری این کارگاه های آموزشی موجب افزایش هماهنگی و سطح دانش افراد می شود.
شهرکی ادامه داد: گارگاه های آموزشی امداد و کمک های اولیه در این هفته برگزار می شود.
پنجم دی ماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی ثبت شده و از 30 آذر تا پنجم دیماه هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده خواهد شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 422281
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *