۱

تولید سالانه 4500 تن محصولات گلخانه‌ای در سراوان

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: از مجموع 30 هکتار گلخانه موجود در سطح شهرستان، سالانه 4500 تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.
گلخانه
گلخانه
به گزارش چهاربهاران، کمالی با بیان مطلب بالا اظهار کرد: ظرفیت کشت و تنوع محصولات گلخانه‌ای در سراوان در حال افزایش است بطوریکه که تا چند وقت پیش تنها یک محصول گلخانه‌ای در شهرستان تولید می‌شد ولی حالا چند محصول دیگر نیز به تولیدات گلخانه‌ای ما اضافه شده است.
وی با بیان اینکه امسال بادمجان گلخانه‌ای سراوان به خارج از کشور صادرشده است، افزود: علاوه بر این گوجه و خیار و برخی محصولات دیگر نیز در گلخانه‌های سراوان کشت می‌شود.
این مسئول گفت: ظرفیت تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ها 10 برابر تولید همان محصولات در فضای آزاد است، البته استفاده بهینه در مصرف آب، کشت‌های متراکم و کشت جایگزین از فواید دیگر کشاورزی در گلخانه نسبت به کشاورزی در فضای آزاد است.

کمالی در ادامه با بیان اینکه میزان ظرفیت کشت‌های گلخانه‌ای در سراوان در حال افزایش است، گفت: عملکرد تولید محصولات گلخانه‌ای به‌طور میانگین در هر هکتار 150 تن است که بر اساس 30 هکتار سطح زیر کشت موجود، سالانه 4500 تن محصول از گلخانه‌های سراوان برداشت می‌شود.
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 422269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *