۰

با شکل‌گیری حاشیه‌نشینی بسیاري از ناهنجاری اجتماعی خود به خود بوجود می‌آیند

کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: حاشیه نشینی معضلی است که با شکل‌گیری آن بسیاري ناهنجاری اجتماعی خود به خود بوجود می آیند.
حاشیه نشینی
حاشیه نشینی
به گزارش چهاربهاران، علیرضا زاهدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان افزود: حاشیه نشینی یکی از بسترهای وسیع ناهنجاری‌های اجتماعی است.
وی بیان کرد: امروزه حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ و رو به رشد تبدیل به یک چالش بزرگ شده است که در این رابطه متخصصان و برنامه ریزان شهری بیشتر باید به این موضوع توجه داشته باشند.
زاهدی تصریح کرد: تکدی‌گری، فساد اخلاقی، افزایش بیماریهای عفونی و بهداشتی از جمله عوامل اصلی در مناطق حاشیه نشین شهرها محسوب می شود.
به گفته وی یکی از اقدامات اساسی که در عدم شکل گیری حاشیه نشینی باید به آن توجه خاص داشت بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است که بویژه در کلان شهرها معضل حاشیه نشینی را به  شدت کاهش می دهد.
زاهدی ادامه داد: همچنین یکی از کارهای موثر در رفع مشکل حاشیه نشینی ایجاد اشتغال های پایدار است.
وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از گسترش در کشور توسعه خدمات در روستاها  و شهرک‌های اطراف شهرهای بزرگ است.
وی بیان کرد: عدم برخوردداری از کلیه عناصر مسکونی و ترکیب صحیح آنها و عدم وجود نظم در ابعاد هندسی قطعات مسکونی به طور کلی مناطق حاشیه نشین را با خانه های خود ساخته و مساکن بدون کنترل مواجه ساخته است.
وی در پایان گفت: تراکم جمعیت در مناطق حاشیه نشین زیادتر از دیگر مناطق شهرها می‌باشد زیرا فقر فرهنگی و عدم کنترل زاد و ولد در خانواده ها در مناطق حاشیه شهرها و توجه آنها به نیروی انسانی و کار مشکلات بازری را در این مناطق بوجود آورده است.
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 422268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *