۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

صادرات 160 هزار تن کلینکر از بندر چابهار به کشورهای مصر و قطر

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از صادرات سومین کشتی کلینکر به کشور قطر خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه فروند کشتی به میزان 160 هزار تن کلینکر از اسکله 5 شهید بهشتی به کشورهای مصر و قطر صادر شده است.
بندر چابهار
بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران، سیاوش رضوانی اظهار کرد: سومین کشتی با 52 هزار تن کلینکر(مواد اولیه برای تولید سیمان) از تولیدات کارخانه سیمان خاش صادر شده است.
وی میزان بارگیری روزانه این کشتی را 9 هزار تن ذکر کرد.
وی گفت: خوشبختانه با فعال شدن معادن استان تولیدات فرآورده های معدنی و انتقال آنها از بندر چابهار رشد چشمگیری پیدا کرده بطوریکه میزان صادرات از این بندر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 98 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان افزود: به منظور کاهش آلودگی هوا و افزایش سرعت تخلیه روش بارگیری با استفاده از باکت صورت می گیرد.
وی بیان کرد: مجموع تخلیه و بارگیری در هشت ماهه نخست امسال یک میلیون و 334 هزار و 126 تن بوده که این میزان در همسنجی با مدت مشابه سال قبل کاهش هفت درصدی را نشان می دهد و این کاهش ناشی از اثرات تحریم های ظالمانه است.
رضوانی افزود: در راستای رهایی از اقتصاد تک محصولی نفت خوشبختانه توجه به صادرات در دستور کار مسئولان استانی و کشوری قرار گرفته که این تدبیر زمینه اشتغال و تحرک اقتصادی در استان و منطقه را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 422241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *