۰
رمزگشایی از گفت و گوی وزیر خارجه اسبق آمریکا با CNN؛

زمان جنگ با ایران "حتی فرصت تلفن کردن" هم نخواهید داشت

وزیر خارجه سابق آمریکا سخنانی را درباره جنگ آتی ایران و عربستان مطرح کرده که قابل بررسی است.
سیب
سیب
پادشاهی عربستان سعودی در منطقه غرب آسیا دشمنی بی‌سابقه ای را با جمهوری اسلامی ایران کلید زده که خروجی این دشمنی جز شکست برای سردمداران عربستان نخواهد بود.
 

در اکثر مسائل اختلاف نظرهای جدی بین ایران و عربستان وجود دارد که نمونه آن‌ها را می‌توان در موضوعات مهم منطقه همچون مسئله عراق و سوریه، یمن، لبنان و فلسطین مشاهده کرد. البته برخی از دولتمردان سعودی برخی ادعاها را درباره توان نظامی عربستان در رویارویی با ایران مطرح می‌کنند که قابل تامل است.  
 

اخیرا یکی از تحلیگران سعودی ادعایی را مطرح کرده که در آن گفته شده عربستان می‌تواند ظرف چهار تا شش ساعت آسمان ایران را تسخیر کند که البته یکی از مقامات محافظه کار دولت "جرج بوش" رئیس جمهور اسبق آمریکا به این ادعا پاسخ داده است.  
 


**پاول می گوید: اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود، شما حتی فرصت پیدا نمی‌کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید

 "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا طی اظهاراتی رسانه‎ای سعودی ها را از توهم حمله به ایران بازداشت. در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان ( CNN)سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند.
 
  "کالین پاول" وزیر خارجه  اسبق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. او پس از خنده‌ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی‌کنم . صحبت‌های شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد؛ اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید؛ حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده ایم.

   
زمان جنگ با ایران

  در صورت رویارویی مستقیم عربستان با ایران سعودی ها فرصت نمی‌کنند حتی تلفن را بردارند تا از آمریکا تقاضای کمک کنند؛ مصداق این جمله قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است که با داشتن انواع موشک های برد بلند و متوسط می‌تواند منافع و اهداف سعودی را هدف قرار دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به  "وزارت جنگ عربستان"، "شرکت نفتی آرامکو"، "پایگاه های شاهزاده سلطان" و پایگاه‌های نظامی دیگر اشاره کرد که موشک‌های ایرانی می‌توانند آن ها را هدف قرار دهند.  
 

یکی دیگر از معیارهای قدرت جمهوری اسلامی ایران شهر موشکی سپاه پاسداران است که زیر زمین قرار دارد و هر زمان که لازم باشد علیه اهداف و منافع کشورهای متخاصم می‌تواند مورد استفاده قرار خواهد گرفت که البته در این زمینه سردار سرتیپ  "امیرعلی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته که ما دست به ماشه آماده‌ایم تا به هر تهدیدی پاسخ دهیم.  
 

شهر موشکی سپاه می تواند در زمان لزوم بنا به گفته فرماندهان مرتبط موشک‌ها را به سمت اهداف مورد نظر از زیر زمین شلیک کند و در این زمینه عربستان در صورت انجام هر گونه عمل خطرناک و تحریک آمیزی دچار خسارت‌های تاسف باری خواهد شد.  
 


**نفوذ معنوی ایران 
 
امروز می‌بینیم که در منطقه غرب آسیا با تمام توان در مقابل ارتش پادشاهی عربستان ایستادگی می شود و خسارت‌های سنگینی از جمله انهدام ده‌ها دستگاه تانک و کشته و زخمی کردن صدها نفر از سربازان سعودی و ائتلاف را بهمراه دارد چنانکه و امروز عربستان در یمن زمین‌گیر شده است.  
 

عربستان که در "مارب" با شلیک موشک زمین به زمین  "توچکا" که بسیار نسبت به موشک‌های ایرانی ضعیف‌تر بوده خسارات سنگینی را متحمل شده است، چگونه می‌تواند در برابر موشک های زمین به زمین "سجیل"، "قدر اف"، "قیام"، "فاتح 313 " و... دوام بیاورد؟

 
زمان جنگ با ایران

زمان جنگ با ایران


زمان جنگ با ایران

زمان جنگ با ایران


زمان جنگ با ایران




  البته تنها نقطه قوت عربستان نیروی هوایی آن بوده که اگر کمی بر روی سخنان  "کالین پاول"  وزیر اسبق آمریکایی تمرکز کنیم درمی‌یابیم که او متذکر شده که ایران را نمی‌توان با هیچ کشور دیگری مقایسه کرد و لازم به ذکر است که قدرت هوایی در زمانی که انبوه موشک‌های زمین به زمین به سمت کشور متخاصم شلیک می‌شود، تاثیر خود را از دست می‌دهد.  
 

علاوه بر این "کالین پاول" در اظهارات خود مطرح کرده که حتی ما (ایالات متحده) هم چنین ادعایی را مبنی بر تسخیر چهار تا شش ساعته ایران نکرده‌ایم و این نشان می‌دهد حتی دولتمردان جمهوری خواه دوران "جرج بوش" هم از قدرت نظامی ایران آگاهند و ادعای مطرح شده از سوی تحلیلگر سعودی غیرواقع به نظر می‌رسد.  
 

امروز عربستان سعودی در منطقه غرب آسیا با مهره ترکیه بازی می‌کند و با توجه به اینکه توانمندی رویارویی مستقیم با ایران را ندارد؛ لذا روی به جنگ‌های نیابتی و غیرمستقیم با ایران آورده که البته در این زمینه هم شکست خورده است.  


عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما در این زمینه اظهار داشت : هر زمان برای کشور خطری ایجاد شود از همه نقاط استراتژیک کشور موشکهای دور برد خارج می‌شوند و به تهدیدات پاسخ می‌دهند.


وی با اشاره به خدمات شهید تهرانی مقدم در دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت: شهید تهرانی مقدم انواع سلاحهای راهبردی را ساخت و فضای امنی ایجاد کرد و امروز به برکت تلاش‌های آن شهید بزرگوار و سایر مجاهدان و رزمندگان، امنیت کشور در سطح بسیار بالایی است. 


 **موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است

 سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم. 

وی گفت: در مقابل جدید‌ترین و پیشرفته ترین نسل ماهواره‌ها و تجهیزات جاسوسی و تهاجمی دشمنان انقلاب اسلامی، کوچک‌ترین نگرانی نداریم.

 
زمان جنگ با ایران


  سردار حاجی زاده با اشاره به طراحی وساخت انواع موشک‌های دوربرد، میان برد و کوتاه برد توسط متخصصان ایران اسلامی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های موشکی کشور می‌باشد و از سال آینده نسل جدید و پیشرفته موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد جایگزین تولیدات فعلی خواهد شد. 


وی گفت: آنها که دل خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیندازند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: توانایی و اقتدار ما، مانند کوه یخی است که بر آب شناور و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است. 


سردار حاجی زاده تأکید کرد: به ملت ایران قول می‌دهم که کوچکترین تهدید و ناامنی از بیرون مرزها متوجه کشور نخواهد بود و مسئولان باید با قدرت تمام مقابل نفوذ دشمنان بایستند و هیچ سستی از خود نشان ندهند. 

 
  فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن از ثبات کامل برخوردار است گفت: این نتیجه تلاش شبانه روزی همه نیروی مسلح از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی است و ملت ایران مطمئن باشد دشمن هیچ کاری از پیش نمی‌برد.  وی تأکید کرد: ایران آغاز کننده هیچ جنگی نیست اما اگر اشتباهی از بیگانه سربزند، پایگاه‌های موشکی از اعماق زمین مانند آتشفشان فوران می‌کند و این برای دشمن خانمان سوز است. 

حاصل کلام آن که به دلیل وجود قدرت موشکی بالای ایران و پرتاب از لانچرهای دور و نزدیک به اهداف سعودی در صورت لزوم، وجود شهر موشکی سپاه پاسداران و در تیررس بودن اهداف استراتژیک در پایتخت عربستان و پایگاه های نظامی این کشور در  "ریاض"  اظهاراتی که از سوی تحلیلگر سعودی مطرح شده غیرواقعی بوده و تا حدودی وزیر خارجه اسبق آمریکا بخش کوچکی از قدرت ایران را درک کرده که می‌گوید "زمان حمله به ایران حتی فرصت نمی‌کنید به ما تلفن بزنید".   


گزارش از محمد زرچینی

 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 422237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *