۰
رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار:

رمز هدایت و نجات انسان قرآن و سیره اهل بیت است

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: قرآن کریم و سیره اهل بیت رمز حیات، وسیله نجات و هدایت انسان‌هااست.
رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار:
رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار:
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام و المسلمین احمد قاسمی با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی خود عملیاتی کنیم تا تمام رفتار و کردارمان قرآنی باشد و سعادت اخروی و دنیوی برایمان حاصل آید.
وی با اشاره به اهمیت قرآن آموزی و توجه به تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) افزود: امام راحل نسبت به انس با قرآن فرمودند : «از انس با قرآن کریم، این صحیفه الهی و کتاب هدایت، غفلت نورزند؛ که مسلمانان هر چه دارند و خواهند داشت در طول تاریخ (گذشته و آینده)، ازبرکات سرشار این کتاب مقدس است.
رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دریانوردی بیان کرد: در راه خداشناسی و کسب معرفت باید به دنبال وسیله بود و این وسیله همان اهل البیت (ع) هستند که راه خداشناسی را به ما نشان می دهند.
وی با تاکید به مفاهیم قرآن و برکات آن در زندگی بیان کرد: ما مسلمان هستیم و بی توجهی به قرآن اثر وضعی آن بر زندگی ما اثرمی گذارد؛ همه ما باید سهمی را برای قرائت قرآن در خانه ها در نظر بگیریم خواندن قرآن و تدبرو تامل موجب خیر و برکت می شود و متعاقبا دوری از آن برکت و رزق و روزی و آخرت از دست می رود.
حجت الاسلام و المسلمین قاسمی ادامه داد: در مرحله ای هستیم که کارهای نیک وحسنه به بدی یاد می شوند و کارهای بد به خوبی یاد می شود؛ پیامبراسلام فرمودند:” وقتی که فتنه ها شما را فرا گرفت به قرآن پناه ببرید هرکس قرآن را در زندگی خود وارد کند و تلاوت با تآمل و تدبر و عمل به آن را داشته باشد به راحتی به آخرت و بهش می رسد ولی کسی که از قرآن فاصله بگیرد دنیا برای او سخت و به جهنم خواهد رفت.”
وی تبلیغ و اطلاع‌رسانی صحیح را یکی از راهکارهای مهم در زمینه مطالعات قرآنی دانست و عنوان کرد: منابع قرآنی باید در کتابخانه‌ها و مکان‌های عمومی قرار گیرد تا مردم از وجود و نحوه استفاده از آنها مطلع شوند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 422222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *