۰

مدرسه روستای سیدبار در چابهار نامزدجایزه بین المللی معماری شد

مدرسه ابتدایی که در روستای سیدبار بخش پلان قرار دارد به علت معماری خاص آن نامزد جایزه بین المللی معماری شد
مدرسه روستای سیدبار در چابهار نامزدجایزه بین المللی معماری شد
به گزارش چهاربهاران،یکصدمین مدرسه ابتدایی پویش “ایران من” که در روستای سیدبار جدگال بخش پلان ساخته شده و در مهرماه سال ۹۹ افتتاح شده است و به علت معماری آن مورد توجه قرار گرفته است.


اخیرا این مدرسه نامزد جایزه جهانی معماری آقاخان سال ۲۰۲۲ شده و تصاویر و نام این مدرسه مورد استقبال هنرمندان و مردم قرار گرفته است.

احمدعلی سرحدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار در همین خصوص به خبرنگار ما گفت:روستای سیدبار در فاصله ۱۱۰ کیلومتری چابهار و در بخش پلان قرار دارد این روستا دارای فضای آموزشی فرسوده ای از اوایل انقلاب بود که در چند سال قبل توسط موسسه ایران زمین و با فراخوان از سوی خیرین مدرسه ای با طرحی خاص ساخته شد.

رییس آموزش و پرورش شهرستان چابهار،بابیان اینکه زیر بنای زمین تقریبا ۱۱۰۰ متر و زیربنای فضا نزدیک ۵۰۰ متر می باشد،خاطرنشان کرد:این طرح برگرفته از سنت قدیمی مردم و به شکل کپرهای بومی اما با مصالح مقاوم ( بتن) و روکش کاهگل بخاطر دیر گرم شدن در تابستان و دیر سرد شدن در فصل زمستان ساخته شد.

وی ادامه داد:دیوارهای ورودی ضخیم اما وسط دیوارها خالی که هم فضای نگهبانی در آنجا تعبیه شده و هم انباری حیاط این مدرسه در وسط و کلاسها و فضای آموزشی به شکل دایره در اطراف قرار دارندو کلاسها بزرگ و کوچک با هم در ارتباط هستند.

سرحدی با بیان اینکه این مدرسه برای جمعیتی حدود۹۰نفر ساخته شده،تصریح کرد: امکانات این مدرسه شامل کتابخانه،سالن مطالعه‌،دفتر و نمازخانه می باشد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 457642
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *