۰
بخشدار بخش پیرسهراب شهرستان چابهار:

رواج اعتیاد در روستاها تهدید جدی برای جوانان است/ لزوم ورود جدی نهاد و ارگان ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی

عبدالصمد پناد گفت: مصرف موادمخدر در کنار مشکلات اقتصادی از بزرگترین و پیچیده ترین مشکلات جامعه روستایی شده است.
رواج اعتیاد در روستاها تهدید جدی برای جوانان است/ لزوم ورود جدی نهاد و ارگان ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی
عبدالصمد پناد؛ بخشدار بخش پیرسهراب شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به آسیب های اجتماعی مواد مخدر در روستا بیان کرد: یکی از مشکلات و آسیب هایی که امروز در کنار محرومیت به سراغ روستاها آمده است، وجود اعتیاد شایع به ویژه در بین جوانان است.
 
وی افزود: گسترش بيكاري، دسترسي آسان به مواد مخدر، و ارتباط با افراد معتاد تاثيرات منفي برای جوانان روستایی به دنبال دارد.
 
بخشدار بخش پیرسهراب با اشاره به نقش امامان جمعه و جماعت در روستا تصریح کرد: امامان جمعه در مساجد و جلسات محلی در خصوص آسیب ها و عوارض مواد مخدر هشدارها و اخطاریه های لازم نسبت به جمع آوری  پاتوق های مواد مخدر صنعتی باید راهنمایی ها به جوانان بکنند.
 
وی ادامه داد: شوراها، دهیاران کلیه مواد فروشان به ویژه مواد مخدر صنعتی را شناسایی و نسبت به جمع آوری پاتوق آنان اقدام کنند و این افراد تحویل مراجع قضایی خواهند شد.
 
پناد اذعان کرد: پاسگاه انتظامی پیرسهراب در محورهای عورکی، کورکچ، مرکز بخش و محل های نا امن بطور مستمر گشت زنی می کنند و افراد مشکوک، راهزن و سارقین را شناسایی و تحویل دستگاه قضایی خواهند داد.
 
وی با اشاره به نقش بسیج در روستا گفت: نیروی انتظامی با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج بخش در قالب طرح گشت رضوی، نسبت به شناسایی پاتوق ها، برخورد قانونی صورت می گیرد.
 
بخشدار بخش پیرسهراب خاطر نشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با فروشندگان پان و کلیه متعلقات در سطح بخش برخورد قانونی کند.

وی با اشاره به تاثیرات اعتیاد در جامعه و آسیب های اجتماعی این بالای خانمان سوز گفت: معضل اعتیاد عوامل متعددی را باعث خواهد شد از جمله از هم گسیختگی بنیان خانواده، سرقت، بیماری های عفونی از قبیل ایدز، مشکلات روحی و روانی از مهم ترین آسیب هاست.

انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 457087
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *