۰
امام جمعه شهرستان چابهار:

ایجاد و تدوام وحدت بین مذاهب اساس کار انقلاب است/ واکسیناسیون همگانی راه مطمئن برای حفظ سلامتی و ریشه کنی کرونا

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی گفت: از ابتدای انقلاب تمام هدف وحدت بین مذاهب بوده است و سالهای سال در استان سیستان و بلوچستان ما در سخت ترین مشکلات کنار هم بودیم.
ایجاد و تدوام وحدت بین مذاهب اساس کار انقلاب است/ واکسیناسیون همگانی راه مطمئن برای حفظ سلامتی و ریشه کنی کرونا
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی؛ امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نمازجمعه این هفته با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت را هفته اخلاق و مهرورزی خواند.

وی افزود: امام صادق (ع) میفرمایند از جمله خطاب ها و سفارشاتی که خداوند به پیامبر کرده بود بخشندگی و خوش خلقی در بین مردم است که این دو خصوصیت پیامبر را متمایز در بین مسلمانان کرد.

وی ادامه داد: به چه جرمی فردی خود را در مسجد و بین جمعیت و پیر و جوان و خردسال شیعیان میکشد و ۱۵۰ نفر را قطعه قطعه میتواند بکند، آیا این افراد مسیر و راه پیامبر را دنبال می‌کنند.

خطیب جمعه چابهار تصریح کرد: معنای کلمه وحدت دست کشیدن از اعتقادات مذهبی خودمان نیست، بلکه باید در مقابل همه اختلافات، مشترکات خود را قبول کنیم و وحدت را در اشتراکات مذهبی تقویت کنیم.

وی گفت: استکبار و غرب نه شیعه و نه اهل سنت را می خواهد، بلکه فقط به نابودی مسلمانان و دین اسلام است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: سپاه، نیروهای مسلح و گروه های جهادی سالهاست در کنار مردم شیعه و سنی هستند و در حال خدمت رسانی آب، برق، جاده سازی و خرید جهیزیه و خیلی اقدامات دیگر هستند و فارس و بلوچ هم هیچ فرقی ندارد و استکبار از این خدمت رسانی ها نگران هستند.

وی گفت: در بسیاری از مسئولیت های مهم از جمله فرماندهی نظامی، مقام معظم رهبری یک برادر اهل سنت را انتخاب میکند معنای واقعی وحدت یعنی همین، حتی در پست های خیلی بالاتر و حساس هم از هر دو مذهب به کار گیری شده است.

امام جمعه چابهار افزود: بعضی از تریبون ها بوی استکبار و نوکری غرب را می دهد که باید مردم ما هوشیار و آگاه باشند و باید به دنبال تقویت بصیرت که بارها مورد تاکید رهبر انقلاب است، باشیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون در بین مردم خاطر نشان کرد: واکسیناسیون طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون از مشکلات درمانی و بهداشتی کاسته است به گونه ای که آمار بیماری و مرگ و میر کمتر شده و این امر یک الزامی همگانی برای حفظ سلامتی است.

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: همه آحاد جامعه ما باید واکسن بزنند تا بتوانیم مقابل این بیماری در سلامت باشیم و فعالیت مدارس و مراسمات مثل قبل برگزار شود.

 وی تاکید کرد: دشمن ماه ها تلاش کرد تا که موج منفی عدم واکسن در جامعه تلقین کند و مانع از واکسیناسیون عمومی شود ولی نتیجه بازخورد در جامعه با کاهش مرگ و میرها را میتوان دید و با اعتماد به مسئولین وزارت بهداشت این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 456998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *