۰

حمایت از تولید اولویت‌ دولت سیزدهم باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، حمایت از تولید، مبارزه با فساد، استفاده از نیروهای نخبه، توانمند و جوان برای حل مشکلات را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست.
حمایت از تولید اولویت‌ دولت سیزدهم باشد
به گزارش چهاربهاران، الله‌وردی دهقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، حمایت از تولید، مبارزه با فساد، استفاده از نیروهای نخبه، توانمند و جوان برای حل مشکلات را اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: باید عقلانیت حاکم شود و از آنجایی که ۱۰ درصد امکانات و یک درصد جمعیت جهان را در اختیار داریم خیلی بهتر می‌توانیم کشور را اداره کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از آیت‌الله رییسی انتظار داریم که به وعده‌های انتخاباتی خود با کمک مجلس و سایر نهادها عمل کند و راه آن استفاده از همه امکانات معنوی، مادی و انسانی کشور است.
دهقانی درباره چالش‌های پیش روی دولت منتخب، گفت: امیدواریم با اراده آهنین رییس جمهوری منتخب، آنچه وعده داده تحقق پیدا کند و انسان‌های پاکدستی بر سر کار بیایند که خودباور باشند.
وی با اشاره به موانع تولید در داخل، ادامه داد: مافیا اجازه نمی‌دهد تولید داخلی در شکل بگیرد زیرا منافع آنها در واردات است. به‌راحتی می‌توانیم مواد خام را به محصولات پایین‌دستی با ارزش افزوده بالا برای ایجاد اشتغال تبدیل کنیم.
دهقانی، پوست‌اندازی در زمینه اینگونه تفکرات را ضروری دانست و گفت: قطعا می‌توانیم با تکیه بر امکانات و سرمایه داخلی و نیروی متخصص چنین اقداماتی را انجام دهیم.
این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی تصریح کرد: عمده‌ترین مسائل ما، مشکلات تولید از جمله تامین منابع مالی، عدم سوق نقدینگی به سمت تولید و از همه مهمتر استفاده از منابع بانکی، کاهش سود منابع بانکی برای تولید و کشاندن بانک‌ها به بیرون از رقابت با مردم،  بنگاهداری و مشکلات واحدهای تولیدی است که به هر نحوی به بانک‌ها بدهکارند و زمین‌گیر شده‌اند.
وی ادامه داد: بانک‌ها، واحدهای تولیدی بدهکار را تصاحب و از مدار تولید خارج کرده‌اند و با سرمایه‌هایی که در اختیار دارند، باید به عنوان تامین‌کننده منابع مالی برای تولید عمل کنند.
دهقانی، در ارزیابی خود از کابینه سیزدهم،  گفت: رییس جمهوری و مشاورانشان قطعا براساس برنامه و قول‌هایی که به مردم داده‌اند، اولویت‌های نظام و رهبر معظم انقلاب و نیازهای جامعه باید افراد توانمندی را انتخاب کنند. نهایتا در مجلس در مورد این افراد نظر و رای اعتماد می‌دهیم.
وی با مثبت ارزیابی کردن سیاست خارجه دولت سیزدهم، گفت: مواضع اخیر رییس‌جمهوری منتخب خوب بود. سیاست خارجی ما نباید براساس منافع سایر کشورها تنظیم شود بلکه باید با تکیه بر سه اصل، عزت، حکمت، مصلحت که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند، و براساس اولویت‌های کشور و نظام و منافع ملی،  سیاست‌های مستقلی پیش بگیریم که ضمانت اجرایی آن، توانایی‌های بالفعل و بالقوه در داخل کشور باشد
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 456777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *