۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار خبر داد:

نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در داروخانه ها/ شیوع موج چهارم کرونا در صورت بی توجه به پروتکل های بهداشتی

مهدی میرادی گفت: مراکز جمعیتی مانند داروخانه ها و مطب پزشکان چون بیشتر در معرض هستند باید در دوران انتشار ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در داروخانه ها/ شیوع موج چهارم کرونا در صورت بی توجه به پروتکل های بهداشتی
مهدی میرادی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به تشدید نظارت در حوزه غذا و دارو در ایام نوروز بیان کرد: در ایام نوروز کارشناسان واحد غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان به منظور بررسی کمبودات دارویی، بررسی قیمت داروها و شکایات مردمی و همچنین نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح داروخانه ها به صورت روزانه بازدید کردند.
 
وی با اشاره به بازدید کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان چابهار از داروخانه ها با هدف کنترل روند رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی افزود: بازدید و کنترل پروتکل های بهداشتی از ۱۸ داروخانه، ۱۴ واحد تولیدی و تهیه و ارسال ۴۵ نمونه غذایی جهت بررسی در آزمایشگاه غذا و دارو بخشی از اقدامات این واحد در نوروز ۱۴۰۰ بوده است.
 
وی گفت: مراکز خدمات رسان در دوران کرونا نقش مهمی در سلامت مردم دارند و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با اشاره یه شیوع موج چهارم بیماری کرونا تصریح کرد: با توجه به گسترش گونه جهش یافته کرونا در تمامی نقاط کشور، این احتمال وجود دارد که موج چهارم از نوع کرونا انگلیسی و با قدرت سرایت بسیار بالایی همراه باشد.
 
وی ادامه داد: راه حل مقابله با هر نوع کرونا چه انگلیسی باشد چه سایر گونه های دیگر تنها استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و نیز خودداری از حضور در مکان های شلوغ و پر تجمع است که میتواند مانع شیوع این ویروس باشد.
 
میرادی وضعیت بیماری و موج چهارم را به عنوان یک پیک سنگین و خطرناک دانست و خاطر نشان کرد: باید توجه کرد که وقتی تعداد بیماران افزایش یابد، تبعا تعداد بیماران بدحال و نوع شدید بیماری و کشندگی هم بیشتر خواهد شد که علاوه بر فشار مضاعف بر کادر بهداشت و درمان، امکانات فعلی نیز پاسخگو نخواهد بود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 456540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *