۰
گنج پنهان ایران؛ قطب طلایی صنعت گردشگری

بندر اقیانوسی چابهار؛ نگین ناشناخته ها و ظرفیت های توریستی جنوب شرق/ تکمیل زیرساخت های گردشگری عامل تحول در اقتصاد مردم و توسعه می شود

چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن ظرفیت های مناسب تفریحی و سیاحتی پس از تکمیل زیرساخت ها به قطب گردشگری ایران تبدیل می شود.
بندر اقیانوسی چابهار؛ نگین ناشناخته ها و ظرفیت های توریستی جنوب شرق/ تکمیل زیرساخت های گردشگری عامل تحول در اقتصاد مردم و توسعه می شود
به گزارش چهاربهاران، سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان در حوزه گردشگری و تفریحی یک منبع عظیم برای این صنعت است که به تنهایی می تواند با جذب توریست موجب رشد و توسعه اقتصادی منطقه و کشور باشد.
 
یکی از نقاط طلایی این استان که امروز با سرمایه گذاری و توجه توانسته علاوه بر داخل ایران در بین کشورهای آسیایی به زیبایی بدرخشد، بندر اقیانوسی چابهار است که ظرفیت های طبیعی منحصر به فرد آن چشم هر گردشگری را به جذب می کند.
 
توجه به صنعت گردشگری در کنار تحولات اقتصادی و روابط سیاسی عامل موثری در توسعه بندر چابهار با توجه به نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش سواحل مکران که یکی از قطب های مهم در ایران است.
 
اما صنعت گردشگری در کنار ایجاد کردن یک شرایط مناسب و ایده آل برای اشتغالزایی و کسب درآمد برای مردم و منطقه، یک ویژگی خاص به نام معرفی و توسعه فرهنگی دارد که می تواند در صورت توجه مسئولین باعث شود تا فرهنگ ناب و اصیل مردم بلوچ برخلاف چهره نادرستی که رسانه های معاند از آن به نمایش می گذارند، مهمان نوازی، خونگرمی و با صفا بودن مردم جنوب شرق و ساحل نشین بندر چابهار را نشان دهد.

 سرعت رشد و توسعه سواحل مکران با صنعت گردشگری مهیا می شود

عبدالحمید بلوچ زاده؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: بندر اقیانوسی چابهار در کنار دارا بودن ظرفیت های مختلف و متنوع در حوزه اقتصادی، دارای پتانسیل های گسترده در صنعت گردشگری است که می تواند سرعت رشد و توسعه سواحل مکران را چند برابر کند.
 
وی افزود: چابهار در زمینه گردشگری هنوز به آن پیشرفت مورد نظر و ایده آل نرسیده است و باید به زیرساخت های گردشگری آن توجه ویژه‌ای شود، پیشرفت زمانی حاصل خواهد شد که زیرساخت‌های گردشگری ما کامل باشد تا بتوانیم از محل این زیرساخت‌ها برای مردم منطقه اشتغالزایی و کسب درآمد کنیم.
 
 وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال از طریق صنعت گردشگری در جنوب استان و به این صورت امنیت پایدار را به وجود می آورد که نهایت هدف در این منطقه است و آرامش و معیشت مردم به خوبی ایجاد می شود.
 
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چابهار گفت: موقعیت ویژه و استراتژیک بندر چابهار با توجه به اتفاقات خوبی که در طی چند ساله اخیر رقم خورده است فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری در جنوب آسیا است تا با داشتن این ظرفیت ها به یکی از قطب های اصلی این حوزه در ایران تبدیل شود.
 
تکمیل زیرساخت های گردشگری عامل تحول در اقتصاد مردم و توسعه می شود

وی اذعان کرد: در کنار تجارت با کشورهای منطقه همچون هند، چین، حوزه خلیج فارس، افعانستان و پاکستان می توانیم صنعت گردشگری را با تکمیل کردن زیر ساخت های مناسب و مورد نیاز توسعه دهیم تا علاوه بر اشتغال مردم، فرهنگ اصیل و ناب این منطقه به دنیا معرفی شود.
 
بلوچ زاده ادامه داد: جذب گردشگر خارجی در شرایط  فعلی یک کمک قابل توجه به رشد اقتصاد منطقه و محرومیت زدایی مناسب انجام می شود و باعث بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی که مردم تولید می کنند، خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: سواحل مكران در محدوده شهرستان هاي چابهار، دشتیاری و كنارك بيش از 250 تا 300 جاذبه فراوان تاريخي، تفريحي، گردشگري و باستاني دارد كه مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي با ایجاد لحظات شرین و خاطرانگیز جنوب شرق است.
 
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چابهار افزود: فرصت های بيشماری در حوزه گردشگری و سرمايه گذاری سواحل مكران دارد و وجود زيرساخت هاي لازم و مورد نياز صنعت توريسم  سبب می شود تا هر سال شاهد رشد چشمگير گردشگران داخلي و خارجي به اين منطقه باشيم تا با این موقعيت راهبردی به كانون توجه جهانی تبديل شود.
 
وی خاطر نشان کرد: وجود جاذبه هاي اكوتوريستي از جمله سواحل صخره اي، كوههاي منياتوري و مريخي، گل فشان های تنگ كنارك، جنگل هاي حرا، انجير معابد، قلعه پرتغالی ها، منطقه بکر و دیدنی ساحل درک، تالاب صورتی، آثار تاريخي و باستاني روستاي تيس، باغات ميوه هاي گرمسيري سبب جذب گردشگران شده است و این فرصتی مناسب است و سواحل مكران سبب افزايش توان رقابت ايران در حوزه گردشگری با كشورهای حاشيه جنوبی خليج فارس می شود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 456506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *