۰
رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان چابهار:

دوره های مهارت آموزی باعث ایجاد شغل پایدار برای زنان سرپرست خانوار می شود/ بازاریابی مناسب عامل جذب سرمایه و کارآفرینی در چابهار

عبدالحمید ناروئی گفت: راه حل مناسب برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار برگزاری دوره های مهارت آموزی و بازار یابی است.
دوره های مهارت آموزی باعث ایجاد شغل پایدار برای زنان سرپرست خانوار می شود/ بازاریابی مناسب عامل جذب سرمایه و کارآفرینی در چابهار
عبدالحمید ناروئی؛ رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد:  یکی از مشکلات امروز جامعه ما داشتن یک شغل پایدار و مناسب برای زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست است تا معیشت زندگی و نیازهای اولیه آنها رفع شود.
 
وی افزود: در شهرستان چابهار زنان سرپرست خانوار که در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر هستند، برای حل مشکلات خود و ‌خانواده‌ هایشان داشتن یک شغل به عنوان ضرورت اولیه در اولویت است.
 
وی اظهار کرد: اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان چابهار برای حل این مشکل، اقدام به برگزاری دوره های مختلف مهارت آموزی و توانمند سازی کرده است تا بتواند در راستای اشتغالزایی اقدامات مناسب را انجام دهد.
 
رییس اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان چابهار گفت: مهارت آموزی به تنهایی برای این زنان کافی نیست و باید پس از توانمند سازی به سمت بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی آنها گام برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: فروش محصولات تولیدی که تلفیقی از هنر بومی و ظرفیت های منطقه است علاوه بر ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، در معرفی شهرستان برای جذب سرمایه موثر است.
 
نارویی اذعان کرد: جذب سرمایه و اشتغال علاوه بر این زنان، باعث ایجاد روحیه کارآفرینی در بین خانواده ها آنها و سایر افراد شهرستان به ویژه جوانان می شود تا در این شرایط با استفاده از پتانسیل هایی که در چابهار وجود دارد، اقدام به ایجاد شغل کنند.
 
کریم یاوری؛ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در حاشیه  بازدید از دوره های فنی حرفه ای در حاشیه شهر چابهار و مرکز فنی حرفه ای شهرستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: اقدام اداره آموزش فنی وحرفه ای چابهار برای اجرای دوره های مهارتی در حاشیه شهر قابل تحسین است و می تواند در اشتغالزایی شهرستان با وجود مشکلات منطقه موثر واقع شود.
 
وی افزود: اجرای دوره های عمومی و تخصصی مهارتی باعث رشد و بالندگی مردم و خودکفایی در اشتغالزایی می شود و با توجه به ظرفیت شهرستان مشکلات اقتصادی را کاهش می دهد.
 
وی خاطر نشان کرد: اشتغالزایی از طریق تولید محصولات بومی محلی پایدار و قابل توسعه است اما نیازمند بازاریابی مناسب و توجه به شاخص ها می باشد.
 
 
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 456462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *