۰

حدود سه میلیون نفر در طرح شهید سلیمانی تحت پوشش قرار گرفتند

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۵۵ هزار و ۱۰۰ خانوار در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان با هدف پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تحت پوشش قرار گرفتند.
حدود سه میلیون نفر در طرح شهید سلیمانی تحت پوشش قرار گرفتند
به گزارش چهاربهاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه کمیلی  جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۵۵ هزار و ۱۰۰ خانوار در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان با هدف پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تحت پوشش قرار گرفتند.
او  با اشاره به اینکه یکهزارو ۴۱۷ پایگاه در طرح «شهید قاسم سلیمانی» مشارکت دارند اظهارداشت: تعداد ۸۲۳ پایگاه سلامت و ۵۹۴ پایگاه مقاومت بسیج در این طرح حضور داشتند که حدود ۱۱۶ نیروی پزشک، ۲۸۹ بهورز، ۲۲۰ پرستار و ۲ هزار و ۲۴۱ نیروی بسیجی داوطلب را شامل می‌شد.
او با بیان اینکه یکهزارو ۲۶۱ تیم در طرح «شهید سلیمانی» ساماندهی شدند افزود: ۲۲۴ تیم نظارتی، ۴۵۱ تیم حمایتی و ۵۸۶ تیم مراقبتی با اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان از ۲ تا ۲۶ آذر مشارکت داشتند.
جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه افراد شناسایی شده برای دریافت خدمات هفت هزار و ۳۲۶ نفر و تعداد افراد نیازمند به نقاهتگاه ۲۳۰ بودند بیان کرد: حدود هفت هزار و ۲۶۰ سالمند و ۱۵ هزار و ۳۰۳ بیمار زمینه‌ای نیز در طرح «شهید قاسم سلیمانی» تحت پوشش خدمات قرار گرفتند.
او تصریح کرد: افراد نیازمند به اکسیژن تراپی ۶۳۲ نفر، افراد نیازمند قرنطینه خانگی ۲ هزار و ۲۱۸ نفر و افراد دارای تماس نزدیک با فرد مبتلا ۶ هزار و ۲۳۹ نفر بودند.
کمیلی با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح شناسایی نیازمندان بوده تاکنون به یکهزار و ۸۳۹ نفر خدمات حمایتی ارائه شده گفت: ۳۳ هزار بسته بهداشتی نیز در این بازه زمانی بین آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان در مناطق محروم توزیع شده است.
او  اظهارداشت: ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کرونا و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌هایی بوده که در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» دنبال می‌شود.
جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان تعداد افراد تست شده در طرح «شهید سلیمانی» را در بازه زمانی ذکر شده چهار هزار و ۸۰۰ نفر، افراد بستری را یکهزار و ۱۱۹ نفر و میزان بیماران ترخیص شده از بیمارستان را ۵۹۲ نفر بیان کرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 456227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *