۰

هشدار سازمان ملل در خصوص بروز قحطی در یمن

سازمان غذا و کشاورزی و برنامه جهانی غذا هشدار دادند بورکینافاسو، سودان جنوبی، نیجریه و یمن در معرض خطر گرسنگی مطلق و قحطی هستند.
هشدار سازمان ملل در خصوص بروز قحطی در یمن
به گزارش چهاربهاران به نقل از الحره، سازمان غذا و کشاورزی (فائو) و برنامه جهانی غذا که وابسته به سازمان ملل متحد هستند در خصوص گرسنگی مطلق و قحطی در سه کشور عربی سودان جنوبی، شمال شرق نیجریه و یمن و همچنین کشور آفریقایی بورکینوفاسو در سایه بحران‌های اقتصادی کنونی هشدار دادند.
در گزارش دو سازمان مذکور آمده است که برخی از افراد که در این مناطق زندگی می‌کنند، با وضع گرسنگی مطلق مواجه هستند و درگیری‌های روزافزون و دشواری‌های بسیار در دستیابی به کمک‌های انسانی ممکن است به خطر قحطی در این کشور‌ها منجر شود.
فائو و برنامه جهانی غذا به عوامل متعددی همچون درگیری‌ها، نابسامان شدن وضعیت اقتصادی، وضع آب و هوا، همه‌گیری کرونا اشاره کرده‌اند که مردم را به صورت گسترده‌ای در مرحله فوق‌العاده‌ای از نبود امنیت غذایی سوق می‌دهد.
در این گزارش تاکید شده که نقشه جهان نشان می‌دهد که میانگین‌های نبود امنیت غذایی شدید به اوج جدیدی رسیده است و ۱۶ کشور با تهدید افزایش سطح گرسنگی شدید مواجه هستند که این کشور‌ها ونزوئلا، هائیتی، اتیوپی، سومالی، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، مالی، نیجر، سیرالئون، جمهوری دموکراتیک کنگو، موزامبیک، زیمبابوه، سودان، لبنان، سوریه و افغانستان هستند.
این سازمان‌های بین‌المللی امید وارند که با این گزارش کشور‌های جهان را به اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع بحرانی بزرگ یا سلسله بحران‌هایی پس از گذشت سه الی شش ماه آینده ترغیب کند.
فائو و برنامه جهانی غذا تاکید کردند که تحول اوضاع در این کشور‌ها به شکل ویژه‌ای به رسیدن کمک‌های انسان دوستانه و حمایت مالی مستمر برای این کمک هاست.
«دومینیگ بورژون» مسئول بخش امور فوق العاده برنامه جهانی غذا، اعلام کرد که این گزارش در واقع دعوتی آشکار به اتخاد تدابیر فوری است.
او افزود: ما نگران تاثیرگذاری بحران‌ها بر قدرت انسان در تولید و دستیابی به غذا هستیم، زیرا مردم در معرض گرسنگی شدید هستند و راه‌های زندگی برای جلوگیری از بروز سناریو‌های بدبینانه باید بهبود پیدا کند. وقتی اعلام گرسنگی و قحطی شود یعنی شماری از افراد در معرض جان باختن هستند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 456066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *