۰
مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد:

گردشگری؛ صنعت بدون مرز و اشتغالزایی مطمئن/ توسعه مناطق روستایی و تاریخی چابهار عامل تحول اقتصادی می شود

عدنان حسینی گفت: وضعیت گردشگری به عنوان یک صنعت بزرگ امروزه رونق بسیار خوبی دارد و در بسیاری از کشورها به عنوان یک مسیر میان‌بر برای پیشرفت کشورها و اشتغالزایی تلقی می‌شود.
گردشگری؛ صنعت بدون مرز و اشتغالزایی مطمئن/ توسعه مناطق روستایی و تاریخی چابهار عامل تحول اقتصادی می شود
عدنان حسینی؛ مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به شعار روز جهانی جهانگردی امسال بیان کرد: جهانگردی و توسعه روستایی از سوی سازمان جهانی جهانگردی اعلام و مشخص شده که توانایی منحصر به فرد این بخش در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت هایی در خارج از شهرهای بزرگ، از جمله در آن جوامعی که در غیر این صورت ترک خواهند شد، صحبت به میان آمده است.
 
وی افزود: روز جهانی جهانگردی نقش مهمی را در حفظ و ارتقا میراث فرهنگی در سراسر جهان بازی می کند و برجسته می سازد.
 
این مقام مسئول گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و حتی معکوس کردن این امر از ویژگی‌های بخش گردشگری موفق است که باید آن را در مناطق تاریخی چابهار به انجام برسانیم.
 
وی از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی وهنری به مناسبت هفته گردشگری در چابهار خبرداد و تصریح کرد: به همین مناسبت و در نخستین روز از گرامیداشت این هفته زنگ گردشگری درمدرسه زینبیه روستای تیس نواخته شد.
 
حسینی ادامه داد: استقبال اولین مسافرین پروازی ورودی به منطقه در فرودگاه بین المللی چابهار کنارک با گل و شیرینی انجام خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: بازدید از آثار تاریخی سطح منطقه پاکسازی غارهای 3 گانه (بان مسیتی) روستای تیس، وبینار آموزشی توسعه گردشگری روستایی و صنایع دستی آنلاین از دیگر برنامه های دومین روزهفته گردشگری است.
 
مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هفتم مهرماه تور گردشگری رایگان شرق چابهار، پاکسازی سواحل شرق چابهار، بازدید از مکان جدید فروش صنایع دستی تالاب صورتی، گشت دریایی رایگان پلاژ لیپار انجام می شود.
 
وی افزود: بازدید از مکان های اقامتی، شرکت های ارائه خدمات تفریحی سطح منطقه، تجلیل از فعالین حوزه گردشگری و صنایع دستی، برگزاری دوره آموزش فیلمنامه نویسی و داستان نویسی، آغاز بکار بازارچه هفتگی صنایع دستی، بقعه سید غلامرسول، برگزاری دوره آموزش فیلمنامه نویسی و داستان نویسی، ازدیگربرنامه های این مناسبت می باشند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: اجرای مسابقه طبخ غذاهای سنتی همراه با اهداء جوایز درپلاژ لیپار، افتتاح مزون صنایع دستی آزادی پلاژ لیپار، موج سواری رایگان سایت موج سواری رمین به همین مناسبت انجام می شود.
 
انتهای پیام/
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 456003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *