۰
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه چابهار:

خطر اوج گیری دوباره کرونا در چابهار احتمال دارد/ نانوایی‌ها زیر چتر نظارت ویژه

علیرضا میر گفت: با توجه به احتمال تشدید ویروس کرونا در سطح شهرستان، رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله های اجتماعی در همه اصناف بالاخص خبازی ها الزامی است.
خطر اوج گیری دوباره کرونا در چابهار احتمال دارد/ نانوایی‌ها زیر چتر نظارت ویژه
به گزارش چهاربهاران، علیرضا میر؛ معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه چابهار در جلسه کار گروه گندم، آرد و نان با اشاره به اینکه نظارت بر کیفیت و عرضه آرد و نان شهرستان در شرایط کرونایی ضروری است بیان کرد: نظارت بر کیفیت تولید نان در کلیه خبازی های سطح شهرستان مهم است و باید گشت های مستمر با حضور کلیه اعضای کارگروه در سطح شهر، بخش و روستاها انجام شود.
 
وی افزود: تکریم ارباب رجوع و احترام به مشتری در هر صنفی الزامی بوده، در غیر اینصورت چنانچه برخورد نامناسب با ارباب رجوع وفق ضوابط و مقررات صنفیگزارش شود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه چابهار با اشاره به مشکلات اخیر که در حوزه حمل آرد در جنوب استان وجود دارد تصریح کرد: اداره ویژه غله و خدمات بازرگانی و صمت علت تاخیر در حمل را از مرکز استان پیگیری تا در ماه های آتی با چالش جدی روبرو نباشیم.
 
وی گفت: اداره صمت شهرستان با همکاری و هماهنگی اداره غله، اتحادیه مربوطه نسبت به آنالیز کردن سهمیه آرد اختصاصی بر اساس ساعت پخت، نوع دستگاه نیاز و ظرفیت سنجی لازم اقدام و در کارگروه بعدی ارائه کند تا تصمیمات و برنامه ریزی انجام شود.
 
میر اذعان کرد: ضوابط بهداشتی لازم برای مقابله با کرونا از طریق بنر برای همه نانوایی ارسال و تذکر داده شده است، همچنین تاکید شده این بنرها در محل دید عموم نصب شود.
 
وی ادامه داد: تنبیه و تشویق کلیه خبازی ها بر اساس شاخص هایی از جمله رعایت بهداشت فردی و محیط، کیفیت پخت، رضایت ارباب رجوع، عدم کم فروشی و گران فروشی در بازدیدها و کارگروه مربوطه در دستور کار باشد.
 
وی درخصوص تجمع افراد در مقابل نانوایی ها افزود: مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و متاسفانه مردم این مسئله را رعایت نمی‌کنند و این مسئله علاوه بر خود مردم، نانوایان را نیز درگیر کرونا می‌کند، مسئولان نانوایی باید تذکر لازم را در این زمینه دهند.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه چابهار خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی های سطح شهر مخصوصا عدم رعایت اصول بهداشتی و غیره موارد را از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 455947
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *