طی شناسایی یک مورد بیمار مثبت؛

عملیات مه پاشی مقابله با پشه مالاریا در روستاهای قصرقند اجرا شد/ پیشگیری و ضدعفونی بهترین راه مانع انتقال بیماری به انسان است

23 شهريور 1399 ساعت 9:00

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرقند گفت: مرحله اول عملیات مه پاشی مقابله با پشه مالاریا طی شناسایی یک مورد بیمار مثبت در روستای پارک شهرستان قصرقند اجرا شد.


اسماعیل بلیده ای در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: طی شناسایی یک مورد بیمار مثبت مالاریا اجرای نوبت اول عملیات مه پاشی سطح روستای پارک توسط کارشناس مالاریا و بهورز خانه بهداشت فضل الهی انجام شد.

وی افزود: هدف از انجام این عملیات مبارزه علیه پشه ناقل بیماری مالاریا و قطع چرخه احتمالی انتقال این بیماری به ساکنین مناطق مذکور است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرقند تصریح کرد: عمليات سمپاشي سالانه 2 بار در قبل از فصل انتقال مالاريا براي كاهش وفور ناقل مالاريا( پشه آنوفل) و از بين بردن آن در اين شهرستان انجام مي شود.

وی ادامه داد: براي كاهش مالاريا لاروكشي، توزيع پشه بند آغشته به سم، آموزش هاي مردمي و مه پاشي مراقبت اكتيو بيماري از مهم ترین عوامل پیشگیری مانع انتقال بیماری به انسان است.

بلیده ای عنوان کرد: مالاریا مهم‌ترین بیماری انگلی و یکی از مسایل مهم بهداشتی تعدادی از کشورها به خصوص مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیا است و این بیماری با نام‌های دیگری چون پالودیسم، تب و لرز، تب نوبه و تب متناوب نامیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری به صورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با ویژگی‌های تب متناوب و لرز، کم‌خونی و بزرگی طحال و گاه با ویژگی‌های ساده یا کشنده دیگر خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 455924

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455924/عملیات-مه-پاشی-مقابله-پشه-مالاریا-روستاهای-قصرقند-اجرا-پیشگیری-ضدعفونی-بهترین-راه-مانع-انتقال-بیماری-انسان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir