۰

ویروس کرونا بسیار عجیب و غریب است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه ویروس کرونا بسیار عجیب و غریب است و علائم جدیدی از خود نشان می‌دهد.
ویروس کرونا بسیار عجیب و غریب است
به گزارش چهاربهاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با حضور در برنامه تلویزیونى طبیب اظهار کرد: اطلاعات مردم نسبت به ویروس کرونا بهتر شده است، سامانه ۴۰۳۰ پاسخگوی سوالات مردم است به طوری که مبتلا شدگان در مرحله اول می‌توانند به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته به صورت سرپایی مراجعه کنند، در غیر این صورت ما با اعزام همکارانمان در مراکز فوریت‌های پزشکی اقدام به بستری کردن بیماران بدحال می‌کنیم.
او علائم گوارشی را از عمده‌ترین مشکلات شایع بیماری کرونا دانست و افزود: متاسفانه کرونا علائم جدیدی را از خود نشان داده و این ویروس بسیار عجیب و غریب است.
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه مردم هر وقت احساس نگرانی کردند می‌توانند با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند، گفت: ما برای مردم کم نمی‌گذاریم، اگر زمانی علائم سرفه همراه با تب و درد عضلانی بود حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند و توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند.
رعایت بهداشت سلامت مردم را تضمین می‌کند
کولیوند با اشاره به اینکه از مردم خواهش می‌کنیم تا بهداشت فردی و اجتماعی را رعات کنند، ادامه داد: مردم باید همواره از ماسک استفاده کنند و به شستشوی مکرر دستان خود بپردازند، همچنین باید از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کرده و در تجمعات حضور پیدا نکنند.
او با اشاره به اینکه رعایت بهداشت هزینه‌های کمتری دارد و می‌تواند سلامت مردم را بیشتر تضمین کند، گفت: باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم، تیم سلامت و پزشکی از جان مایه می‌گذارند و نباید به آن‌ها فشار وارد کنیم.
او اظهار کرد: همکاران ما وارد میدان جنگ با کرونا شده‌اند. هرگاه یکی از آن‌ها بیمار و آلوده به کرونا می‌شود حداقل یک ماه از چرخه کار خارج شده و فشار مضاعفی بر سایر همکاران وارد می‌شود؛ بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم تا بیشتر مراعات کنند تا فشار کمتری بر روی کادر درمان وارد باشد.
افزایش ۴ برابری تماس های اورژانس با شیوع کرونا
او با اشاره به اینکه سازمان اورژانس کشور بعد از زلزله کرمانشاه تیم واکنش سریع تشکیل داد افزود: سازمان ما ضمن ارائه خدمات فوریت هاى پزشکى در زمان بحران با تمام تجهیزات به هموطنان خدمات ارائه می‌دهند. در بحران کرونا صد در صد انتقال بيماران كرونایى توسط پرسنل اورژانس ١١٥ انجام شد.
کولیوند با بیان اینکه تیم عملیات ویژه سازمان اورژانس کشور از ابتداى شیوع کرونا نیز با گذراندن دوره‌هاى تخصصى مواجهه با کرونا، در کنار هموطنان بود، ادامه داد: تماس‌هاى اورژانس از زمان شیوع کرونا در ایران ۴ برابر شد که تصمیم به راه اندازى یک مرکز پاسخگویى به سؤالات مردمى در خصوص ویروس کرونا در محل سازمان اورژانس کشور گرفتیم.
او روحیه تکنسین هاى اورژانس را جهادى دانست و عنوان کرد: تاکنون یک هزار و نهصد نفر از پرسنل سازمان اورژانس کشور به بیمارى کرونا مبتلا شده و ۴ نفر نیز شهید شدند. پرسنل اورژانس با عشق و علاقه به هموطنان خدمات ارائه مى کنند.
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 455751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *