۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبرداد:

آغاز فصل برداشت میگوی پرورشی از مجتمع گواتر/ اشتغالزایی هفت هزار نفر زیر سایه تولید محصولات آبزی پروری

محمد شهلی بر از آغاز شروع برداشت اولین محصول مزارع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر در شهرستان دشتیاری خبر داد.
آغاز فصل برداشت میگوی پرورشی از مجتمع گواتر/ اشتغالزایی هفت هزار نفر زیر سایه تولید محصولات آبزی پروری
محمد شهلی بر؛ مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به وضعیت مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر بیان کرد: با توجه به طوفان و سیلابی که در پایان سال گذشته منجر به آسیب و تخریب بخشی از زیر ساخت های این مجتمع شد و همچنین شیوع بیماری ویروسی کرونا در این معظل، مشکلات و موانعی را برای تولید و پرورش ایجاد کرد.

وی افزود: برخلاف ایجاد موانع و مشکلات بر سر راه تولید و پرورش میگو، اما با همت، تلاش و خودباوری بهره برداران و پرورش دهندگان توانستیم با اتکا الهی و توان داخلی، کار برداشت میگوی پرورشی را در این مجتمع بدون وجود بیماری برای آبزیان، بین ۸۰۰تا یک هزار تن انجام دهیم.

شهلی بر ادامه داد: اداره کل شیلات با ارائه گزارشی از وضعیت مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر و درخواست تامین بودجه برای احیای کلیه مجتمع به استانداری و حمایت استاندار و تخصیص اعتبار لازم توسط سازمان برنامه وبودجه استان امید است تا پایان سالجاری تحولی اساسی در زیر ساخت های مجتمع مذکور ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: آبزی پروری استان با توجه به سال جهش تولید علاوه بر مجتمع مذکور تعداد دو مجتمع بزرگ در حال اجرا دارد که مجتمع پرورش میگوی رودیک بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا چند ماه آینده آماده بهره برداری است.
 
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: کار پرورش میگوی گوردیم در منطقه ای با همین نام، توسط بخش خصوصی و شرکت کشت و صنعت مکران در حال اجرا می باشد و به زودی روانه خط تولید و بازار می شود.
 
 شهلی بر خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این دو مجموعه به چرخه تولید علاوه بر اشتغالزایی هفت هزار نفر، شاهد جهشی شگرف و عظیم در حوزه تولید و پرورش آبزی پروری در سواحل مکران خواهیم بود، که امیدواریم با راه اندازی و بهره برداری از مجتمع شرکت کشت و صنعت مکران در سال ۱۴۰۰این امر مهم سریعتر محقق شود.

انتهای پیام/
 
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 455624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *