۰
رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار:

افراد با بیماری زمینه ای و بالای سن ۶۰ سال از حضور در تجمعات خودداری کنند/ نماز عید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود

عبدالرسول خدمتی گفت: افراد بالای سن ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای جزو دسته گروه های پر خطر بیماری کرونا محسوب میشوند که ریسک ابتلا به کرونا در آنها چندین برابر سایر افراد است.
افراد با بیماری زمینه ای و بالای سن ۶۰ سال از حضور در تجمعات خودداری کنند/ نماز عید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود
عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان بیان کرد: رعایت توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه ضامن سلامتی شهروندان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان از عموم مردم به ویژه گروه های در خطر بیشتر بیماری تقاضا داریم از دید و بازدید های خانوادگی و حضور در تجمعات جدا خودداری کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با اشاره به برگزاری مراسم نماز عید قربان و لزوم رعایت پروتکل های پیشگیری از کرونا تصریح کرد: نمازگزاران حتما از ماسک و سجاده شخصی استفاده کنند و فاصله فیزیکی یک و نیم تا دو متر را نیز حفظ کنند.

تهیه دام قربانی حتما از مراکز مجاز انجام شود

وی با اشاره به خطر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در ایام عید سعید قربان گفت: شهروندان جهت تهیه دام قربانی، حتما به مراکز مجاز و تحت نظر سازمان دامپزشکی مراجعه کنند.

خدمتی ادامه داد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، نوعی بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که  در صورت ابتلا فرد به این بیماری میتواند به مرگ نیز منجر شود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری کشنده لازم است افراد توصیه های بهداشتی و نحوه صحیح ذبح دام را حتما رعایت کنند و در صورت مشاهده کنه عامل بیماری روی پوست دام از خرید آن خودداری کنند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 455618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *