۰
رییس آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نیکشهر:

آموزش مهارت های فنی؛ راهی مطمئن برای ایجاد کسب و کار راحت و ایمن/ چرخ صنایع جنوب سیستان و بلوچستان در حال گردش است

ایوب رییسی گفت: آموزش فنی و حرفه ای نقش به سزایی در تربیت و اموزش نیروی انسانی ماهر توانمند از لحاظ مهارت، تکنسین، فنی مورد نیاز بازار کار، کارخانجات و صنایع و اصناف و خدمات نقش حیاتی دارد که قلب تپنده اقتصاد است.
آموزش مهارت های فنی؛ راهی مطمئن برای ایجاد کسب و کار راحت و ایمن/ چرخ صنایع جنوب سیستان و بلوچستان در حال گردش است
ایوب رییسی؛ رییس آموزش فنی و حرفه ای نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: شهرستان نیکشهر دارای دو مرکز آموزش فنی در بخش برادران و خواهران است و حوزه فعالیت آموزش مهارتی این مرکز علاوه در نیکشهر به شهرستان های همجوار فنوج وقصرقند براساس نیازهای آموزشی منطقه ارائه آموزش به شهروندان می کند.
 
وی افزود: این مراکز دارای 8 کارگاه فعال آموزشی در بخش دولتی رشته های برق صنعتی، برق ساختمان و اتومکانیک، کارگاه رایانه و کارگاه جوشکاری، طراحی و دوخت و صنایع دستی و هنری و نیز در بخش خصوصی رشته های آرایش و پیرایش، کامپیوتر، امور اداری و حسابداری مشغول ارائه خدمت به شهروندان است.
 
رئیسی تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نیکشهر در سال گذشته در بخش دولتی بالغ بر 227 هزار نفر ساعت برای 1835 نفر آموزش مهارتی ارائه کرده است.
 
وی گفت: زمینه توانمندی و اشتغال 276 نفر آموزش دیده مهارتی بصورت خوداشتغالی و اشتغال در محیط های کار واقعی ونیز در شرکت راه آهن جنوب جذب و مشغول به کار هستند.
 
رییس آموزش فنی و حرفه ای نیکشهر اذعام کرد: در شهرستان فنوج نیز 30نفر مهارت آموخته رشته طراحی دوخت در کارگاه تولیدی مانتو فنوج مشغول به کار شدند و همچنین بیش از 150نفر مهارت آموخته جهت دریافت تسهیلات بانکی براساس نوع مهارت به بنیاد علوی و بنیاد برکت مشاوره و معرفی شدند.
 
وی ادامه داد: در سال جدید انتظار داریم در بخش ارایه تسهیلات بانکی نگاه ویژه ای برای مهارت اموختگان فنی و حرفه ای داشته باشند که زمینه اشتغال جوانان با پرداخت تسهیلات کم بهره در این حوزه صورت پذیرد.
 
رئیسی با اشاره به رشد و توسعه هر جامعه ای که در گرو نیروی انسانی ماهر توانمند و خلاق است اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای نقش به سزایی در تربیت و اموزش نیروی انسانی ماهر توانمند از لحاظ مهارت، تکنسین، فنی مورد نیاز بازار کار، کارخانجات و صنایع و اصناف و خدمات نقش حیاتی دارد که قلب تپنده اقتصاد است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ایران اسلامی یکی از کشورهای جوان جهان است و استان سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور به لحاظ اینکه از ظرفیتهای خدادادی و موقعیت رشد و توسعه آنچنان استفاده اقتصادی صورت نپذیرفته و جوانان جویای کار می توانند با شناسایی و نیازسنجی ظرفیت ها با یادگیری مهارت های مورد نیاز با ارائه طرح و ایده و استفاده از ظرفیت تسهیلات بانکی ارزان قیمت نهادها حمایتی زمینه اشتغال خود بعنوان کارآفرین و نیز اشتغال دیگران با تولید محصول و ارائه خدمات رشد و توسعه و شکوفایی منطقه را رقم بزنند.

رییس آموزش فنی و حرفه ای نیکشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش های آموزش فنی و حرفه ای در کارگاه بصورت عملی است و نقش بالقوه ای در زمینه شناسایی و علاقه شخص به کارهای فنی و خدماتی را بفعل و توانمندی را بظهور می رساند  شخص توانمند از نظر مهارتی آماده ورود به بازار کار براساس نیازها وفرصت ها می باشد.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 455574
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *