۰

اگر ارزش ریالی کلاهبرداری کم بود از طریق سایت شکایت ثبت کنید

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در صورتی که مراجعه حضوری امکان پذیر نباشد کاربران فضای مجازی می‌تواند با استفاده از وب سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir شکایت خود را ثبت کنند.
اگر ارزش ریالی کلاهبرداری کم بود از طریق سایت شکایت ثبت کنید
به گزارش چهاربهاران به نقل از مهر، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه گاهی کلاهبرداری در فضای مجازی با مبالغ بسیار اندک اتفاق می‌افتد و کاربران فضای مجازی با توجه به ارزش ریالی کم مبلغ کلاهبرداری از اعلام شکایت منصرف می‌شوند، گفت: تعدادی از کلاهبرداری برای جلوگیری از پیگیری قضائی کاربران فضای مجازی مبالغ بسیار اندکی از کاربران فضای مجازی سرقت می‌کند هر چند که جمع شدن این اندک‌ها برای فرد کلاهبرداری مبلغ هنگفتی در پی دارد.
این مقام سایبری به کاربران فضای مجازی گفت: در چنین شرایطی که امکان مراجعه حضوری برای کاربران فضای مجازی وجود ندارد و کاربران فضای می‌تواند از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir شکایت خود را ثبت و خواستار تحقیقات پلیسی باشند.
رئیس پلیس فتا از شهروندان خواست: برای جلوگیری از ورود خسارت به سایر افراد بهتر است که کاربران فضای مجازی به اندک بودن خسارت مالی ناشی از کلاهبرداری توجه نکنند و برای طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کند تا بدین طریق با شناسایی عامل یا عاملان کلاهبرداری سایر کاربران فضای مجازی طعمه این افراد قرار نگیرند.
سرهنگ گودرزی اشاره کرد: طبق قانون هر فعل و ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین کرده است جرم است بر این اساس رفتار مجرمانه کلاهبرداران فضای مجازی مورد توجه قانون گذار می‌باشد بدون اینکه در خصوص ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده قانونگذار اشاره‌ای کرده باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولیت پذیری شهروندان و اعلام جرم توسط آنان بدون در نظر گرفتن منفعت مالی، موجب امنیت بیشتر فضای مجازی برای کاربران اینترنتی خواهد بود.
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 455538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *