۰

پیشرفته‌ترین سامانه اینترنتی در سیستان و بلوچستان فعال شده‌است

سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: به همت دولت برخی خدمات و سرویس‌های ارتباطی از جمله سیستم FTTH به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین نوع اینترنت خانگی و تجاری در این استان فعال شده که به سبب بهره‌گیری از فیبرنوری بجای کابل مسی می‌تواند در توسعه ارتباطات نقش مهمی ایفا کند.
پیشرفته‌ترین سامانه اینترنتی در سیستان و بلوچستان فعال شده‌است
به گزارش چهاربهاران، محمدحسین عیدی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سرویس می تواند سرویس های گوناگونی از جمله تلفن، فیلم های سه بعدی و همچنین اینترنت و دیگر سرویس‌های دیتای تجاری را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار دهد.
وی افزود: این فناوری مزایای بسیار زیادی از جمله پهنای باند اینترنتی و تعداد خطوط تلفن دلخواه، قابلیت استفاده از سرویس های دیتای متنوع مخابراتی و غیر مخابراتی، حذف کلیه کابل های مسی ارتباطی، ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا، طول عمر بالاتر نسبت به کابل های مسی، افزایش چشمگیر پایداری ارتباط و کاهش نویز دارد که می توان تمام سرویس هایی که در قالب ADSL  بر روی بستر سیم مسی ایجاد شده را بر روی بستر فیبر نوری یا همان سامانه «اف تی تی اچ» (FTTH) ارائه داد.
سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان بیان کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه های فروش این سرویس ها مانند امور مشترکین شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان، شرکت جنوب نت و شرکت نیمروز از این امکانات بی نظیر استفاده کنند.
وی اظهار داشت: ارتباطات مخابراتی در دنیای امروز به یک نیاز حیاتی و اصلی مردم تبدیل شده و از طرفی تغییرات سریع نیازها و فناوری‌ها مسوولیت ما را نیز سنگین‌تر کرده است.
عیدی‌زاده با اشاره به خسارات وارده ناشی از سرقت تجهیزات مخابراتی و خرابکاری ها گفت: فیبرنوری استان از ابتدای سال گذشته تاکنون ۷۸۰ مورد قطع شده که ۴۶۰ مورد آن قطع عمدی به دلیل سرقت و خرابکاری بوده است.
وی افزود: بخش عمده‌ای از این قطعی ها عمدی بوده که از مردم عزیز انتظار است نسبت به حفظ اموال عمومی که متعلق به خودشان است بیشتر احساس مسوولیت کنند زیرا حفظ تجهیزات و امکانات مخابراتی سبب پایداری ارتباطات خودشان می شود این در حالیست که در شهرها و روستاهایی که مردم احساس مسوولیت بیشتری دارند با کمترین قطعی و اختلال مواجه هستیم.
سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان افزود: تمامی قطعی ها در اسرع وقت رسیدگی و رفع خرابی شده اما هزینه بسیار هنگفتی به مخابرات منطقه تحمیل کرده است.
وی از عموم شهروندان عزیز حمایت و همراهی برای نگهداری، حفاظت و پایداری این سیستم ها را درخواست کرد.
وی یکی از مهمترین دلایل قطعی، سرقت و تخریب فیبرنوری را اجرای خط هوایی آنها عنوان کرد و افزود: در سنوات گذشته مقدار زیادی فیبرنوری به صورت هوایی در استان بویژه مناطق روستایی اجرا شده که اقدامات لازم برای انتقال زمینی آنها آغاز شده و تاکنون نزدیک به ۳۶۰ کیلومتر فیبر به صورت زمینی در حال اجراست و پیش بینی می شود امسال نیز حدود ۴۰۰ کیلومتر دیگر در برنامه قرار گیرد.
عیدی‌زاده در ارتباط با اقداماتی که برای رفع مشکلات احتمالی آنتن های تلفن همراه روستایی انجام شده است، گفت: اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و چنانچه مردم به موردی برخوردند می توانند با شماره تلفن ۳۱۱۱۸۳۸۱ روابط عمومی تماس گرفته تا پیگیری های لازم در اسرع وقت انجام شود.
وی افزود: تمامی آنتن های تلفن همراه روستایی از شهریور سال ۹۸ مجهز به اینترنت GPRS شده اند و سرویس های دیتا در سطح اینترنت نسل ۲.۵ به همه روستایی های عزیز ارائه داده شده تا بتواند از سرویس ها و خدمات در این مکان ها استفاده بهینه داشته باشند.
سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان ادامه داد: اندک مشکلات به وجود آمده در این زمینه به دلیل تخریب، سرقت یا خرابی باطری ها بوده است که حدود ۵۰۰ سل باطری از سال گذشته تعویض شده و امسال نیز برنامه هایی برای تامین و تعویض باطری های دیگر در دست بررسی و اقدام است.عیدی زاده گفت: برنامه های فشرده و سرمایه گذاری های مناسبی در سال گذشته انجام شده اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم البته توسعه در زمینه تلفن ثابت، پهنای باند، سیستم انتقال و کافو نوری انجام شده است. 
وی تعداد مشترکان مشغول بکار ثابت شهری و روستایی در استان را ۲۴۲ هزارو ۴۲۲ شماره و تعداد مشترکان همراه اول را ۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۵۰۱ شماره عنوان کرد.
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۵۶
کد مطلب: 455413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *