۰

«مکران؛ گنج آشکار» - ۳| توسعه بندر چابهار محدود شد/جانمایی ظرفیت جدید در طرح ویژه سواحل مکران

معاون وزیر راه از تصویب طرح محدودیت توسعه بندر چابهار در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: ظرفیت جدید در طرح ویژه سواحل مکران جانمایی می شود.
«مکران؛ گنج آشکار» - ۳| توسعه بندر چابهار محدود شد/جانمایی ظرفیت جدید در طرح ویژه سواحل مکران
به گزارش چهاربهاران، فرزانه صادق مالواجرد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، اظهار کرد: در بندر چابهار  شهر چابهاری وجود دارد که توسعه آن، ساماندهی حاشیه نشینی پیرامونی و توجه ویژه به توان اکولوژیک بندر چابهار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: اتفاقی که از قبل درباره آن تصمیم گیری شده بود،  موضوع توسعه فازهای بعدی بندر  چابهار و برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی برای این منظور بود که در دستور کار داشت.
وی تاکید کرد: این توسعه باعث می شد توان اکولوژیک خلیج چابهار  به عنوان یکی از بکرترین و زیباترین خلیج ها که اساساً در آن زندگی جریان دارد، به هم بریزد. از این رو برای توسعه بندر چابهار در محدوده خلیج چابهار محدودیت ایجاد شد و در طرح ویژه سواحل مکران جانمایی و موقیعت دیگری برای توسعه بندر پیش بینی شده است. 
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تأکید کرد: به این ترتیب با تعامل ویژه بین شهر، بندر و  راه آهن وضعیت بسیار خوبی برای هرچه بهتر شدن شهر چابهار رقم خواهد خورد.
صادق مالواجرد گفت: توسعه بندر چابهار در محدوده خلیج چابهار به 35 میلیون تن محدود می شود و ظرفیت توسعه ای بندر چابهار در شرق این شهر جانمایی خواهد شد.
وی تاکید کرد: مهم ترین مسئله یکپارچگی و توان اکولوژیک چابهار بود که با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب: 455231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *