بازارچه مرزی پسابندر باید مجدد راه‌اندازی شود

18 خرداد 1399 ساعت 9:45

موهبتی گفت: بازارچه مرزی پسابندر دارای موقعیت و ظرفیت مناسبی برای مراودات اقتصادی با کشور پاکستان است که راه‌اندازی مجدد فعالیت‌های این بازارچه باید مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش چهاربهاران، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با معاونان وزرای کشور، اقتصاد دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی که از طریق ویدئو کنفرانس با هدف بررسی ابعاد مختلف راه‌اندازی مجدد بازارچه‌مرزی پسابندر در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک و تاسیساتی مناسب بازارچه مرزی پسابندر، این بازارچه قابلیت تامین کالا‌های مورد نیاز ایالت بلوچستان پاکستان و همچنین انجام مراودات تجاری بویژه در زمینه صیدماهی با کشور‌های عمان، چین و هند را دارد.

او  بیان کرد: فراهم آمدن زمینه تجارت سالم، عزتمندی کشور را به دنبال خواهد داشت لذا راه اندازی مجدد این بازارچه بسیار اهمیت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چنانچه فعالیت اقتصادی و اشتغال‌زایی این بندر مجدد رونق گیرد، اسکان و ماندگاری جمعیت و به دنبال آن امنیت پایدار از جمله ثمرات این کار خواهد بود.

او  با بیان اینکه در این منطقه استعداد دیگری، چون ناحیه صنعتی گواتر وجود دارد گفت: با راه‌اندازی این بازارچه، صنعت شیلات سیستان و بلوچستان تحول و توسعه بزرگی پیدا می‌کند.

موهبتی تصریح کرد: بازارچه مرزی پسابندر نقش مهمی در قانونمند سازی مبادلات، فعالیت‌های قانونی صیادان و دیگر افراد فعال در مرز خواهد داشت.

او  خاطر نشان کرد: صیادان ایرانی ماهیانی که در کشور بازار فروش ندارند را پس از صید مجددا به دریا می‌ریزند و یا به صورت قاچاق معامله می‌کنند که این مبادله و در کنار آن سایر فعالیت‌های غیرقانونی و کنترل نشده دارای اشکالات جدی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 455064

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455064/بازارچه-مرزی-پسابندر-باید-مجدد-راه-اندازی-شود

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir