۰

شیوع ویروس کرونا در چند استان صعودی است/ باید آماده موج‌ های جدید این بیماری شویم

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: باید خودمان را برای موج‌های جدید این بیماری در پاییز و زمستان آماده کنیم.
شیوع ویروس کرونا در چند استان صعودی است/ باید آماده موج‌ های جدید این بیماری شویم
به گزارش چهاربهاران، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست ارزیابی روند بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: رعایت انضباط در سامانه ثبت بیماران کرونایی به صورت مداوم از برنامه‌های قابل تقدیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا در کشور و به ویژه در چند استان از جمله سیستان و بلوچستان، باید خودمان را برای موج‌های جدید این بیماری در پاییز و زمستان آماده کنیم.
او  با تاکید بر اینکه گندزدایی و ضدعفونی باید به صورت مستمر در سطح مراکز درمانی ادامه داشته باشد، گفت: کار‌های خوب و ارزشمندی در مدیریت همه‌گیری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است؛ مدیریت همه‌گیری باید به صورت منطقه‌ای مدنظر قرار گیرد.
عرفانی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که امکان تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد، حفظ فاصله اجتماعی و خودمراقبتی آگاهانه مهمترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلاء کروناویروس است.
رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: وضعیت جسمانی و سلامت فرد مبتلاء به کرونا ویروس حتی در صورت بهبود، با قبل از ابتلاء متفاوت خواهد بود و مردم نباید ابتلاء به این بیماری را دست کم بگیرند.
او بیان کرد: پس از شرایط فعلی، در پاییز امکان وقوع موج توامان آنفلوانزا و کووید و افزایش بیشمار مبتلایان وجود خواهد داشت و بدون اقدامات پیشگیرانه مردمی، آمار مبتلایان کاهش نخواهد یافت؛ مردم باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند.
سیدمهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: از نیمه اردیبهشت‌ماه تاکنون روند موارد مثبت رو به افزایش است. از ابتدای بحران کرونا، همه مسافرین ورودی و خروجی در پایانه مرزی میرجاوه غربالگری شدند و برای مسافران خروجی اتباع بیگانه گواهی سلامت صادر شده است.
او افزود: در مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر توسط پزشک ویزیت شده‌اند و برای سه هزار و ۷۴۱ نفر مورد مشکوک نمونه‌گیری انجام شده است. همچنین ۸۲۳ مورد جلسه فرماندهی کنترل کووید- ۱۹ در ستاد بحران دانشگاه داشته‌ایم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 455041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *