۰
مصاحبه با رزمنده ای که در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشت؛

جوانان باید در زندگی جای پای شهیدان قدم بردارند/ لبیک به ندای امام امت یک واجب عینی است

در زمان جنگ همانطور که جوانان آن زمان نگذاشتند که امام خمینی (ره) تنها بمانند امروز هم جوانان نباید بگذارند رهبر تنها بماند و از خط رهبری خارج نشوند باید این جوانان جای پای شهدا قدم بگذارند.
جوانان باید در زندگی جای پای شهیدان قدم بردارند/ لبیک به ندای امام امت یک واجب عینی است
عباسعلی محمودی جانباز و رزمنده دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: صحبتم را با این حدیث قدسی که از زمان دوران دفاع مقدس همیشه در سخنرانیهای شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار جهان آرا که در منطقه حمیدیه برای آزادسازی خرمشهر بوده شروع می‌کنم خدا در این حدیث قدسی میفرماید :<<مَن طَلَبَنی وَجَدَنی، مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی اَحَبَّنی وَ مَن اَحَبَّنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتَهُ وَ مَن عَشَقَتَهُ قَتَلتَهُ وَ مَن قَتَلتَهُ فَعَلی دِیَتَهُ وَ مَن عَلی دِیَتَهُ فَاِنّا دِیَتُهُ.>> .

وی افزود: معنی این حدیث این است: <<«آن کس که مرا طلب کند می یابد، آن کس که مرا یافت می شناسد، آن کس که دوستم داشت به من عشق می ورزد، آن کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می ورزم، آن کس که به او عشق ورزیدم کشته ام می شود و آن کس که کشته ام شود خون بهایش بر من واجب است و آن کس که خون بهایش بر من واجب است پس من خودم خون بهایش هستم.»

جانباز و رزمنده دفاع مقدس در رابطه با چگونگی اعزامش برای شرکت در عملیات بیت المقدس گفت: در اوایل اسفند سال ۱۳۶۰ بود که هنوز دیپلم نگرفته بودم قبل از اینکه ما از زابل برای جبهه اعزام شویم یک گردان به نام گردان ۴۰۹ به منطقه اعزام شده بود. دومین گردان به نام گردان ۴۱۰ که من در آن بودم به فرماندهی شهید امیرمعز در تاریخ ۱۵ اسفند از زابل به سمت محمد آباد حرکت کرد.

 وی ادامه داد: همه بسیجیان در محمد آباد جمع شدند و دوباره به سمت زاهدان حرکت کردیم، شب به دانشسرای تربیت معلم زاهدان که قرارگاه عملیاتی گردان ۴۱۰ لشکر ۴۱ ثارالله رسیدیم برای استراحت به فرستنده تلویزیونی فجر رفتیم بعد از چند روز آموزش نظامی به کرمان اعزام شدیم یک شب در دانشگاه کرمان بودیم که از آنجا توسط لشکر ۴۱ ثارالله به اهواز رفتیم.

محمودی تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس ،من همراه سردار شهید قاسم میرحسینی که همکلاسی من بود و همچنین شهید فارسی و شهید عیسی حیدری بودم. عملیات بیت المقدس در تاریخ ۷ اردیبهشت ۶۱ با رمز یا علی بن ابیطالب شروع شد، این عملیات مشترک بین سپاه و ارتش بود و با فرماندهی سپاه انجام می شد.

وی در خصوص نحوه عملیات بیت المقدس گفت: من در گردان ۴۱۰ فاطمه الزهرا از لشکر ۴۱ ثارالله با فرماندهی پاسدار امیرمعز بودم ساعت ۲ شب از خاک ریز کرخه عبور کردیم و تا ۲ بعد از ظهر که خط مقدم عراق را داشتیم دستور داده شد تا به موضوع تاخیر برگردیم.

وی افزود: در این حمله سید کاظم بیانی فرزند امام جمعه زابل مجروح شد و  به پشت جبهه انتقال داده شد که بعد از اینکه حالش خوب شد دوباره برای آزاد سازی خرمشهر حضور داشت اما در این عملیات شهید و مفقودالاثر شد، این آرزوی همیشگی او بود و به آرزویش رسید.  

محمودی ادامه داد: قسمت دست چپ ما ،لشکر ۲۷ رسول الله به فرماندهی سردار شهید جهان آرا بود که وقتی ما در مواضع تاخیر بودیم تیپ‌ها و گردانهای لشکر ۲۷ ثارالله وارد عمل می شدند حمله ها پی در پی انجام می شد و در ۱۲ اردیبهشت به شمال خرمشهر رسیدیم.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: شب هفدهم اردیبهشت به شمال منطقه خرمشهر رسیدیم و در عملیات بعدی در ۲۲ اردیبهشت تا سوم خرداد کلیه نیروهای ارتش و سپاه با هم وارد منطقه خرمشهر شدیم و حدود ۱۷ هزار اسیر عراقی گرفتیم که از بین اینها اسیرانی از سودان و سومالی هم بودند که با دریافت پول برای صدام می جنگیدند.

محمودی در پایان صحبتش خاطرنشان کرد: پیام من برای جوانان این است که برای این پیروزی خون های زیادی ریخته شده است جوان‌های زیادی در این راه شهید شدند جوانان باید قدر شهدا و خانواده های شهدا و ایثارگران را بدانند و پای جای پای شهدا بگذارند.

انتهای پیام/
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 454981
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *