۰

صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۹۷۵ تن کالا توسط ۸۶ هزار و ۲۱۶ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در سال ۹۸ خبر داد.
صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، ایوب کرد گفت: با بیان اینکه صادرات سال ۹۸ از پایانه‌های مرزی استان نسبت به سال ۹۷ با یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۵۷۴ تن، رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: به دلیل شیوع کرونا در ماه‌های پایانی سال گذشته، تجارت بسیاری مناطق از جمله این استان با کشور‌های همسایه تحت تاثیر قرار گرفت که در صورت عدم بروز این معضل جهانی، رشد بیشتری در صادرات از طریق پایانه‌های مرزی این استان دور از انتظار نبود.
او گاز مایع، هیدروکربن، میلگرد، حلال شیمیایی، سیمان، گازوئیل و بنزین را عمده کالا‌های صادر شده در سال گذشته از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین حجم صادرات این مدت با یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۵۹۵ تن کالا به پایانه مرزی میرجاوه اختصاص دارد که نسبت به سال ۹۷، معادل ۶۰ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین ۸۹۵ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر نیز در سال ۹۸ از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند که نسبت به سال ۹۷ با ۶۷۶ هزار و ۶۹۲ مسافر، افزایش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.
کرد با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشور‌های همسایه و امرار معاش مردم مرزنشین است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسـب درآمـد ارزی، ایجـاد فرصت هـای شـغلی جدیـد و افزایـش نفـوذ منطقه ای، رویکرد این اداره کل در حوزه پایانه‌های مرزی بر پایه توسعه زیرساخت‌ها و گسترش صادرات پایه ریزی شده است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 454816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *