۰

آمادگی شعبه تامین اجتماعی چابهار برای ارائه پوشش بیمه بیکاری برای کارفرمایان سیلزده

رئیس شعبه تامین اجتماعی چابهار، از آمادگی این شعبه برای ارائه خدمات بیمه ای از جمله پوشش بیمه بیکاری و نیز بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در حمایت از سیلزدگان منطقه خبر داد.
آمادگی شعبه تامین اجتماعی چابهار برای ارائه پوشش بیمه بیکاری برای کارفرمایان سیلزده
مجید مستوفی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با بیان اینکه شهرستان چابهار از سیل اخیر سیستان و بلوچستان مصون بوده و خسارتی ایجاد نشده است، بیان کرد: روستاهای شهرستان چابهار مانند دشتیاری، عورکی، پلان که 180 کیلومتر از این شهرستان فاصله دارند، دچار خسارت‌های ناشی از سیل شده‌اند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه شغل بسیاری از مردم مناطق سیل‌زده کشاورزی است، کارگاه یا بنگاه اقتصادی به تعداد کمی وجود دارد و تاکنون نیز هیچ کارفرمایی برای دریافت خدمات بیمه‌ای ناشی از سیل به شعبه چابهار مراجعه نکرده است.
 
رئیس شعبه تامین‌اجتماعی چابهار، با اشاره به خدمات بیمه‌ای که می‌تواند از کارفرمایان در مواقع بحرانی مانند سیل حمایت کند، گفت: خدماتی مانند برقراری بیمه بیکاری و بخشود جرایم بیمه‌ای کارفرمایان و پرداخت در اقساط بلندمدت از جمله تمهیداتی است که سازمان تامین‌اجتماعی برای حمایت از سیل‌زدگان درنظر گرفته است و نیز همکاری با کارفرمایان از سوی سازمان به استان‌ها تاکید شده است.
 
وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به مناطق سیل‌زده، تصریح کرد: متاسفانه حجم بارندگی در این مناطق به قدری بالا بود که ظرف مدت یک روز حدود یک تا 5/ 1 درصد ظرفیت سالانه باران باریده است و طیف بسیار گسترده‌ای از استان درگیر سیل ویرانگر بوده و مناطقی مانند کنارک، زرآباد، کهیر و... گرفتار سیل شده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش دشتیاری زمین به صورت یک‌دست دشت است و سیل به بخش عظیمی از مساحت این منطقه، آسیب وارد کرده است، در این مناطق، خاک مرغوب کشاورزی به ارتفاع 2 متر در 500 متر و حدود 30 کیلومتر از بین رفته و وارد دریا شده است.
 
مستوفی خاطرنشان کرد: بسیاری از راه‌های مواصلاتی روستاها از بین رفته و 570 میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان وارد شده و در بسیاری از مناطق درگیر سیل 100درصد روستاها تخریب شده است؛ در شرایط کنونی دغدغه سیلزدگان در قدم نخست، خارج کردن آب از منازل‌شان است و برای خدمت‌رسانی به مردم سیلزده، ارگان‌های مختلفی همکاری دارند. بسیج شستا نیز در امدادرسانی به مردم عملکرد مثبتی داشته است و مردم از تامین‌اجتماعی رضایت دارند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 454607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *