۰
یادداشت/ عبدالباسط اسلامی

مسئولیت اجتماعی که در چابهار مغفول مانده است

مسئولیت اجتماعی مربوط به همه شرکت‌ها ، اداره کل و سازمانهای که در چابهار مستقر هستند مربوط می شود ولی این اداره کل ها و شرکت ها بزرگ چشم خود را به این وظیفه خود بسته‌اند.
مسئولیت اجتماعی که در چابهار مغفول مانده است
به گزارش چهاربهاران، تحقق توسعه‌ پایدار مستلزم پایبندی عمومی به اصول هدايت و مداخله‌ مسئولانه در اجتماع و محیط زیست است.

منشور مسئولیت اجتماعی وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌هاي تابع؛ وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک شهروند سازمانی، به اهمیت آثار و پیامدهای اقدامات خود در اجتماعات انسانی و محیط زیست آگاه بوده و به موجب منشور حاضر پایبندی‌اش را به اصول و ارزش‌های اساسی هدايت و مداخله‌ی مسئولانه در حوزه‌ ماموریت و وظایف خود و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه اعلام می‌دارد.
 
مسئوليت‌هاي اجتماعي در ارتباط با جامعه
 
در راستای توسعۀ اجتمای محلی و کمک به حل چالش‏های اجتماعی: مشورت با نمایندگان گروه‏های محلی و نهادها و سازمان، در تعیین الویت‏ های مرتبط با سرمایه ‏گذاری اجتماعی و فعالیت‏های توسعه جامعه است.
 
از بهره ‏مندی گروه‏های آسیب‏ پذیر از منابع حاصل از سرمایه ‏گذاری اجتماعی و فعالیت‏های توسعه‌ای اطمینان حاصل شود.
 
با انجمن‏های محلی و سازمان‏های مردم‌نهاد با هدف جلب مشارکت آنها در افزایش رفاه عمومی و توسعه اجتماعات محلی همکاری شود.
 
در الویت قرار دادن؛ همکاری و مشارکت قراردادن تامین‌کنندگان، تهیه‏ و توليدکنندگان محلی محصولات و خدمات، آموزش مهارت‏ها و توانمندسازی جامعه محلی بویژه زنان و جوانان بسیار اهمیت دارد.
 
 از ميراث تاريخي و فرهنگی و احترام به فرهنگ‏های محلی و سنت‏های فرهنگی حفظ و حراست شود.

پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی در اقدامات و فعالیت‏ها و ارزیابی سالانۀ آن رعایت شود.
 
پرهيز از هرگونه اقدامي كه منجر به فروپاشي اجتماع محلي شده و مهاجرت‌هاي گسترده را موجب مي‌شود، تداوم سكونت در مكان را مختل مي‌سازد و يا پديده خانه‌بدوشي را گسترش مي‌دهد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 454514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *